بازدید رییس سازمان صمت استان اردبیل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه مرکز استان رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه مرکز استان بازدید کرد. در ابتدا دکتر صادقی به همراه رییس اداره فرش و کارشناسان مربوط به اداره فرش دستباف این سازمان در بازدید کامل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه […]

بازدید رییس سازمان صمت استان اردبیل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه مرکز استان
رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه مرکز استان بازدید کرد.
در ابتدا دکتر صادقی به همراه رییس اداره فرش و کارشناسان مربوط به اداره فرش دستباف این سازمان در بازدید کامل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه اردبیل، ضمن گفتگو با مددجویان قالیباف، از نحوه بافت قالی و مواد اولیه بازدید کردند.
این بازدید در راستای استفاده ازظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در زمینه توسعه تولید فرش دستباف و ایجاد اشتغال پایدار انجام شد.
صادقی خاطر نشان کرد: هنر قالیبافی یکی از هنر‌های قدیمی ایران است و استان اردبیل نیز در کنار برخی از شهر‌ها توانسته در زمینه تولید فرش دستباف ۹ طرح خاص خود از جمله ریزه ماهی، تک گول، کله قوچ،سوماق، خرک یورچی، شیروان، کناره قیچی و … را به ثبت برساند به طوری که از نوع گره، شانه و طرح بافته شده می‌توان فهمید این فرش در استان اردبیل بافته شده است.
در پایان بازدید، تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با زندان مرکزی استان در زمینه تولید فرش دستباف و معرفی سرمایه گذار منعقد گردید.