بازارچه یک روزه دانش‌آموزی شامل ۳۰ غرفه در سالن ورزشی سید سلیمان مصطفوی دایر شد و دانش آموزان انواع هنرها و صنایع دستی ، تزئینی و دست پخت‌های خود را به معرض نمایش و فروش گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری بام میبد در این بازارچه انواع محصولات بافتنی ، صنایع دستی سفال ، میناکاری ، عروسک ، کیک و شیرینی ، ساندویج و سمبوسه عرضه شده بود.

دانش‌آموزان از اینکه هنرهای دستی خود و محصولاتی دیگر از آثار هنری پدر ، مادر و اقوام و آشنایان خود را برای فروش در بازارچه عرضه کرده بودند ، خوشحال بودند و آن را فرصتی برای معرفی آثار و محصولات و توانمندی هایی که دارند ، عنوان کردند.

زهرا رضایی مقدم دست کلید ، جا مدادی و عروسک و بافتنی از هنرهای دستی خودش را در بازارچه عرضه کرده‌بود و به محصولات بافتنی و جاکلیدی که دوستانش را  نیز ارایه کرده بودند ، اشاره کرد.

نگار رشیدی محصولات سفال از صنایع دستی پدرش محمود رشیدی را در بازارچه به معرض فروش گذاشته بود و در میان محصولات به نمایش گذاشته شده محصولات سفالی که خودش نیز رنگ آمیزی کرده بود را نشان داد.

وی با ارایه توضیحاتی در مورد روند تولید سفال تا رنگ آمیزی آن ، ظروف سفالی که به معرض نمایش گذاشته بود را قوری ، کاسه ماست خوری ، دیزی ، گلدان ، قهوه خوری ، لیوانهای بتنی معرفی کرد.

مبینا آقایی نیز محصولات سفال تولیدی کارگاه غدیر که متعلق به پدرش محسن آقایی است را در بازارچه عرضه کرده بود.

او نیز رنگ آمیزی سفال که از پدرش یاد گرفته ، انجام می دهد و سفالهای رنگ آمیزی هنر دست خودش را که در اوقات فراغت انجام می‌دهد هم  به نمایش گذاشته بود.

مهسا میبدی نیز محصولات میناکاری و نقاشی روی سفال از هنرهای دستی مادرش نسرین ایزدی فر مربی فنی حرفه‌ای را در بازارچه به نمایش گذاشته بود ، او هم در کنار مادرش هنر میناکاری را یاد گرفته و هنرهای دستی خودش که درآمد خوبی دارد  را در نمایشگاههای دایر شده به معرض فروش می گذارد.

مطهره امامی که محصولات بافتنی زیبا شامل لیف ، کیف و انواع دستگیره را برای فروش در بازارچه  ارائه داده بود ، گفت : آنچه را بافته و امروز به بازارچه آورده‌ام زمان‌های اوقات فراعت از خانواده‌ام یاد گرفته‌ام.

ویدا جعفری که محصولات نمد دوزی ، بافتنی و نقاشی روی سفال را عرضه کرده گفت: نمد دوزی را امسال مدرسه یاد گرفته ، بافتنی را از افراد فامیل و نقاشی روی سفال را هم با شرکت در گارگاههای برگزار شده برای پر کردن اوقات فراغت یاد گرفته‌است.

زهرا پهلوان شمسی هم محصولات میناکاری ، بافتنی و نقاشی روی سفال ارایه کرده بود ، نمد دوزی را از چند سال پیش یاد گرفته ، میناکاری را تابستان امسال آموزش دیده و بافتنی را هم از مادرش یاد گرفته و خوشحال است که هنرهای دستی خودش را به معرض نمایش گذاشته است.

نرگس یوسفی فر عروسکهای خنگول دارای گردن چرخی و موهایی با قابلیت شانه کردن از محصولات هنری خاله‌اش مهری شعبانی را به معرض فروش گذاشته بود و از اینکه نمایشگاه در مدرسه دایر شده ، خوشحال بود.

مهلا صادقیان انواع دستگیره و اسکاج ، سفره نان و سبزی را که به کمک مادرش دوخته بود در نمایشگاه عرضه کرده بود و همچنین محصولات مرتبط به سلامت پوست را نیز نشان داد.

فاطمه دهقانی هنرهای دستی شامل کش مو ، اسکاج ، رومیزی ، دسته کلید  و سفره نان که پدرش کار دوخت و دوز سفره  را آنجام می‌دهد را در نمایشگاه به معرض نمایش و فروش گذاشته بود.

وی با بیان اینکه پدرش رضا دهقانی به شغل خیاطی مشغول است و گاهی کار دوخت و دوز سفره  را نیز انجام می‌دهد گفت: وقتی فهمیدم قرار است بازارچه‌ای را در مدرسه برپا کنند با کمک دوستم بافتنی هایی را که می‌بینید برای ارایه در نمایشگاه آماده کردیم و البته تعدادی از آنها در زمان اوقات فراغت و در تابستان بافته‌ام.

نگین زارع نیز شمع‌های دست ساز شامل شمع‌های ماهی ،سیب و شمع هایی که با پودر سنگ درست شده و قالبل شستشو است را در نمایشگاه عرضه کرد.

وی به همراه مادرش منیره بدرآبادی در کلاسهای شمع سازی شرکت کرده و اکنون نیز با ساخت انواع شمع های زیبا از کارهای خودش که در اوقات فراغت انجام می‌دهد نیز درآمدزایی خوبی دارد.

نرگس برزگری تابلوهایی که با استفاده از رنگ و روغن طراحی و نقاشی کرده‌است را در نمایشگاه عرضه بود و نمایشگاه فرصتی برای نشان دادن آثار و رسیدن به درآمدزایی بیان کرد.

او که به مدت یکسال است که با شرکت در کلاسهای طراحی و نقاشی به این هنرها مشغول است ،  کارش را کاری زمان بر معرفی کرد که باید برای این که پرداختن به این هنرهای زیبا به درس خواندن و مدرسه رفتن لطمه نزند زمانهای اوقات فراغت را به انجام آنها  اختصاص داد.

بازارچه یک روزه دایر شده در دبیرستان حاج سید سلیمان مصطفوی مورد بازدید مسئولان آموزش و پرورش و معلمان مدارس دیگر شهرستان قرار گرفت.

مجبوبه سنچولی محمدی مدیر دبیرستان حاج سید سلیمان مصطفوی متوسطه اول با بیان اینکه این دبیرستان ۶ کلاسه دارای نمازخانه در سال ۱۳۷۳ به صورت کاملا خیری تاسیس شده و سالن ورزشی ساخته شده در آن نیز خیری و به نام مرحومه حاجیه سلطان خالقی است گفت: بازارچه دایر شده شامل ۳۰ غرفه در سالن ورزشی دبیرستان است و دانش آموزان بیشتر کارها و آثار هنری خود را در به معرض نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از ایجاد بازارچه آشنایی دانش آموزان با چگونگی خرید و فروش و ایجاد فرصت و انگیزه  برای آنها است تا آثار هنری و خلاقیت‌های خود را نشان دهند و همچنین شرکت دادن آنها در جشنواره خوارزمی بیان کرد.

مدیر دبیرستان حاج سید سلیمان مصطفوی اضافه کرد: در سال جاری ۱۵۶ دانش آموز در این دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.