مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر در راستای ارائه محصولات شیلاتی در بازارهای هفتگی هدف‌گذاری شده است.

به گزارش  تایماز نیوز،  محمد اله‌بخش شامگاه دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شیلات و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل اظهار کرد: اصلاح فرهنگ غذایی مردم و روی آوردن شهروندان به مصرف آبزیان باید در جامعه نهادینه شود.

وی ظرفیت سازمان‌های فرهنگی را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک گام مثبتی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری ظرفیت بالایی در افزایش فرهنگ مصرف آبزیان داشته و ما امیدواریم با همکاری مشترک در طول سال و برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره طبخ آبزیان و ارائه محصولات شیلاتی در بازارهای هفتگی شهرداری، شاهد افزایش سرانه مصرف ماهی در استان باشیم.

اله‌بخش ظرفیت‌های شیلاتی را ظرفیتی مناسب برای توسعه اشتغال و رونق تولید خواند و افزود: فعالیت‌های شیلاتی می‌تواند در تحقق توسعه تولیدات استان نقش مؤثری داشته باشد که این امر همت همگانی و همکاری سایر سازمان و ادارات را می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دلیل قابلیت گردشگری و توریست‌پذیر بودن اردبیل، وجود منابع آبی متعدد و ظرفیت بزرگ این حوزه برای توسعه اقتصادی در بستر شیلات، پیشرفت این صنعت دارای توجیه اقتصادی بسیار بالا است.

اله‌بخش اضافه کرد: با انجام برنامه‌ریزی منسجم و دقیق می‌توان بهره‌وری حداکثری در این حوزه را شاهد بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌مندی از فضاها، امکانات و ظرفیت‌های طرفین برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مرتبط با صنعت آبزی‌پروری، تولید محتوای آموزشی و تبلیغاتی برای ارتقای فرهنگ مصرف محصولات شیلاتی و… از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر