رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به ارائه خدمات شبانه روزی مراکز بهداشتی و درمانی در ایام نوروز گفت: در حوزه سلامت تاکنون ۴۰ هزار و ۲۳۲ مورد خدمت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی توسط مراکز بهداشتی درمانی ارائه شده است.

  • نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی

به گزارش تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری رهرونیوز؛ دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: مراکز درمانی این دانشکده در طرح سلامت نوروزی امسال توانسته اند تاکنون ۳۷ هزار و ۱۴۶ مورد ویزیت پزشکان عمومی و تخصصی را انجام دهند.

وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۳۷ مورد بازرسی تا ۱۵ فروردین ماه توسط کارشناسان بهداشت محیط در سطح شهرستان انجام شده است.

دکتر کلانتر اذعان داشت: در بازرسی های طرح بسیج سلامت نوروزی، تعداد ۱هزار و ۷۲۸ مـورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۰۹ مورد از اماکن عمومی و مراکز اقامتی بازرسی و همچنین ۳۸۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۲هزار و ۴۴۰ مورد کلرسنجی منابع آب، ۷۸ مورد نمونه برداری میکروبی از آب، تعداد ۱۱ مورد رسیدگی به شکایات ۱۹۰ و بالغ بر ۱۰۰۰ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، ۱۵ پلمب و ۲۳۶ اخطاریه صادر شده است.

وی در پایان تعداد کل ماموریت انجام شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس۱۱۵) را ۵۴۹ ماموریت عنوان کرد و یادآور شد: در این مدت به تعداد ۲هزار و ۴۳۶مورد تماس تلفنی، ۴۸۲مورد حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی، ۶۷ مورد مشاوره پزشکی و تعداد ۳۰۷مورد انتقال به مراکز درمانی ارائه خدمت شده است. 

منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز