مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز نوسازی نیمی از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ موجود در اراضی این مجتمع بزرگ تولیدی کشاورزی خبر داد.
به گزارش تایمازنیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل قاسم محمدی با اشاره به آغاز روند نوسازی باغات این مجتمع تولیدی کشاورزی پس از ابطال واگذاری به بخش خصوصی، علت پیر و فرسوده شدن باغات این بنگاه بزرگ اقتصادی را نبود سرمایه‌گذاری در طول سالیان متمادی ذکر کرد.

وی گفت: برای اقتصادی‌تر کردن باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، نوسازی و اصلاح درختان لازم و ضروری بوده و این کار آغاز شده است به طوری که سال گذشته ۱۲۰ هکتار از باغات این واحد تولیدی نوسازی و بهسازی شد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: برنامه‌های میان مدت دیگری از جمله ایجاد نهالستان گونه‌های گواهی شده لیبل آبی، آزمایشگاه کشت بافت، باغ مادر در سطح ۵۰ هکتار، باغ الگویی غیرمتراکم در سطح هشت هکتار، باغ الگویی متراکم به میزان ۲ هکتار و نیز کشت ارقام خالص و سالم (لیبل آبی) در ناحیه چهار مجتمع باغات میوه به وسعت ۱۰ هکتار در دست اجراست که با عملیاتی شدن آن‌ها شاهد تحولی در بزرگترین مجموعه باغی یکپارچه ایران در مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: فاز اول برنامه بلندمدت توسعه باغات کشت و صنعت مغان نیز شامل آماده سازی زمین جهت اجرای ۳۰ هکتار باغ زیتون، ۴۰ هکتار باغ گیلاس و ۲۸ هکتار باغ بادام در حال اجراست که با تسریع در تهیه نهال‌های این باغات، مراحل بعدی توسعه باغات این مجتمع ادامه خواهد یافت.
محمدی همچنین مشکل تامین آب مورد نیاز مجتمع باغات این شرکت را حیاتی خواند و گفت: نیاز آبی باغات این شرکت با جداسازی دریچه‌های آبیاری از مزارع خصوصی در سطح یک هزار هکتار حل شده است.

افزایش بهره وری راندمان تولید باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان
با هدف افزایش بهره وری راندمان تولید باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اصلاح وتوسعه پیدا می‌کند.