مديركل كميته امداد استان اردبيل در ديدارهايي جداگانه با مديران بانك‌هاي عامل گفت: با توجه به هم‌سويي مناسب بانك‌هاي عامل در بحث توانمندسازي مددجويان، كمترين انحرافات در زمينه اشتغال‌زايي مربوط به كميته امداد است كه منجر به توان‌افزايي خانواده‌ها شده است.

به گزارش تایماز نیوز، عليرضا حسين‌نژاد در ديدار با مديران عامل بانك‌هاي توسعه تعاون، مسكن، كشاورزي و ملي كه به همراه مديركل هدايت شغلي كميته امداد كشور انجام شد، گفت: كميته امداد به دنبال آن است كه جامعه تحت حمايت خود را به حداقل برساند و اين تنها از مسير اشتغال‌زايي پايدار امكان پذير خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه بخش عظيمي از تعهدات بانكي به سرانجام رسيده است، بيان كرد: اميدواريم با همكاري هر چه بيشتر بانك‌ها صددرصد اعتبارات جذب شود.

حسين‌نژاد با بيان اينكه با استفاده از سرمايه و اشتغال مي‌توان سرنوشت خانواده‌ها را به سمت تحول تغيير داد، افزود: بانك‌ها به عنوان شركاي اجتماعي كميته امداد سهم عمده‌اي در توسعه و شكوفايي خانواده‌ها دارند.

كميته امداد متولي ايجاد اشتغال براي دهك‌هاي پايين جامعه است

در ادامه اين ديدارها، غلامرضا خواجه، مديركل هدايت شغلي كميته امداد كشور با بيان اينكه اگر همكاري و مساعدت بانك‌ها نباشد كميته امداد نمي‌تواند در حوزه اشتغال برنامه‌هاي خود را اجرايي كند، خاطر نشان كرد: كميته امداد متولي اشتغال‌زايي ۵ دهك پايين جامعه است كه تاكيد بر اشتغال‌زايي و درآمد باثبات با حفظ كرامت انساني خانواده‌ها راهبرد اصلي كميته امداد در مسير خودكفايي آنها است.

وي با اشاره به اينكه قراردادن خانواده‌ها در محور اقتصادي يكي از راهبردهاي اساسي كميته امداد است، بيان كرد: راهبري شغلي و ارائه مشاوره‌هاي لازم در مسير هدايت و پايداري مشاغل ايجاد شده يكي از ديگر برنامه‌هاي كميته امداد مي‌باشد.

مديركل هدايت شغلي كميته امداد كشور ادامه داد: ۹۴ درصد از مشاغل ايجاد شده توسط كميته امداد به هدف منجر شده است كه در خور تحسين مي‌باشد.

تأكيد بر كاهش نرخ بيكاري با توسعه اشتغال

در ادامه اين ديدار، ياسر عبدالهي، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اينكه به حداقل رساندن نرخ بيكاري در سطح استان اردبيل خواست يكايك مسئولان استاني است، گفت: توسعه اشتغال و كمك به پايداري فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده نرخ بيكاري را به حداقل خواهد رساند.

وي با اشاره به هماهنگي‌هاي لازم با بانك‌هاي عامل در جهت تسهيل و تسريع در پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايي، بر لزوم همکاری گسترده‌تر اين بانک‌ها با کمیته امداد استان تاکید كرد.

  • منبع خبر : پايگاه اطلاع‌رساني كميته امداد