نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در روزهای پرخطر فتنه، پلیس ایران و نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند خود را فدا کنند و این اقدام ارزشمند این نیروهای ارزشی ستودنی است.

به گزارش تایماز نیوز، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: یک نکته بسیار مهم در غائله اخیر نباید از توجه ملت ما مغفول بماند در روزهای گذشته به طور مداوم می‌شنیدید که فلان بسیجی شهید شد، فلان افسر ترور شد، فلان طلبه شهید شد، فلان پاسدار ترور شد، فلان افسر سیلی خورد، فلان مأمور کتک خورد و… آیا اینها عاجز بودند؟ نخیر اصلاً و ابداً آیا نمی‌توانستند از سلاح استفاده کنند؟ آیا عاجز بودند که از سلاح استفاده کنند؟ اصلاً و ابداً آیا ترس داشتند؟ اینها هیچکدام نبود.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها یک حقیقت بسیار بزرگی اتفاق افتاد که در تاریخ ایران و جهان و در کل دنیا بی‌نظیر است پلیس ایران و نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند خود را فدا کنند اما بخشی از ملت را که استکبار جهانی با قدرت اهریمنی رسانه‌ای خود با دروغ و افترا و با آمارسازی، اهریمن سازی و کشته سازی آنها را فریب داده نجات دهند خدایا این چقدر ارزشمند است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ایران اسلامی مظلوم ولی مقتدر در این روزها ارزش‌های بزرگی را به تماشا گذاشته ولی امپراطوری رسانه‌ای غرب با تمام توان آن را پنهان و سانسور می‌کند تا حال حدود ۷۰ نفر از نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه شهید شده‌اند در حالی که نظام به راحتی می‌توانست اهل قتل به جزایشان برساند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه نظام اسلامی به هیچ وجه به راه‌هایی که رژیم اسرائیل یا دولت‌هایی مثل عربستان، بحرین، مصر و… در برابر اعتراضات متوسل شدند وارد نمی‌شود، تصریح کرد: فرهنگ دینی، ادبیات انقلابی و شعور انسانی ما آن گونه برخوردها را کاملاً رد می‌کند آنگونه برخوردها در داخل خانواده معنی ندارد هرچند دشمن فوق‌العاده و با تمام توان برای ایجاد زمینه خشونت شیطنت می‌کند.

وی ادامه داد: در این مدت اخیر نیروهای انتظامی و بسیج و موالیان انقلاب ضربه خوردند کتک خوردند و بعضی‌ها در نهایت مظلومیت جان خود را از دست دادند اما راضی نشدند ملت صدمه ببیند به حدی که صدای بخش زیادی از مردم بلند شده که مماشات بس است.

امام جمعه ردبیل با اشاره به موضع گیری های برخی از مشاهیر هنری کشور در حوادث اخیر بیان کرد: عجیب این است که بعضی از چهره های هنری بدون توجه به این نکته ارزشمند، نظام را متهم می‌کنند و سوژه عظیمی برای دشمن درست می‌کنند در ایذه در تیراندازی کورکورانه تروریست‌های وهابی، عده‌ای از مردم عادی و یک نوجوان شهید می‌شود فوراً در صفحات بعضی از چهره های هنری، نظام متهم می‌شود، قاتل بعد از دستگیری اعتراف می‌کند و ریختن خون شیعه را مساوی با ورود به بهشت می‌داند ولی باز هم آن مشهور هنری که او نیز از ملت ما و متعلق به کشور ماست بر نظر خود اصرار می‌کند.

آیت‌الله عاملی افزود: ما از این مشهور هنری سوال می‌کنیم اخیراً اسرائیل تصویب کرد که باید تمام اطفال فلسطینی کشته شود تا نسل فلسطینی‌ها به کلی قطع گردد و فقط در سال‌های اخیر بیش از ۸۰ طفل فلسطینی حتی در قنداقه کشته شده اند آیا ممکن است در صفحه خودتان یک کلمه در محکومیت اسرائیل به خاطر کشتار اطفال، مطلب بنویسید.

وی با اشاره با شهادت نیروهای انقلابی در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: حدود ۷۰ نفر از نیروهای انقلاب جان خود را فدا کردند تا خون جوانی که ده‌ها کانال “تسویلی” او را به خیابان آورده صدمه و لطمه نخورد.

امام جمعه اردبیل با تبیین عملکرد نیروهای امنیتی ایران در حوادث اخیر عنوان کرد: نیروهای امنیتی ایران در عطوفت، دلسوزی و مماشات کار بی نظیر کردند آنها می‌توانند تحدی کنند پلیس با موتور خودش کپسول آتش نشانی حمل می‌کند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: ای کاش و صد ای کاش رفتار پلیس کشورهای اطراف ما یا پلیس کشورهای اروپایی را با پلیس ایران به مقایسه بگذارند و نشان دهند تا ملت بزرگ ما تفاوت دو رفتار را ملاحظه کند.

وی افزود: دستگاه قضائی و پلیس ایران یک نقش عاطفی استثنایی را به تماشا گذاشتند که یک هزارم آن در اغتشاشات اروپا، آمریکا، اسرائیل و دولت‌های عربی دیده نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تاریخ اینها را ثبت می‌کند مماشات امروز از اوراق زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید هم این طور باشد البته حساب قاتلین مسلح جداست و امر مهم این است که ملت بزرگ ما متوجه این نکته شده و در حادثه اخیر بصیرت عظیمی پیدا کرده است.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه قرار است ما در خطبه‌ها مطالبات معقول و منطقی ملت را مطرح کنیم تا احتیاجی به کف خیابان نباشد، گفت: یکی از مطالبات مهم این است که سیستم مالی و اداری آنچنان دقیق و شفاف و حساس باشد که امکان فساد و تخلف از مجموعه‌های دولتی کاملاً ریشه کن شود

وی افزود: انصاف این است که دولت با توسعه دولت هوشمند و دولت الکترونیک رفته‌رفته تمام گلوگاه‌های حساس را حذف می‌کند تعیین جایزه هنگفت از طرف دستگاه قضا برای گزارش فساد نیز قدم مثبتی است.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: این اقدامات عملی کردن یک آرزوی بزرگ ملت ما است همه ملت آرزو دارند یک سیستم بسیار هوشمند بر کل مراودات مالی، مجوزها، برخورداری‌ها تمکن‌ها، تمول ها، مزایده‌ها، مناقصات و ارائه تسهیلات و … حاکم شود و هرگونه امکان خیانت ریشه کن شود استفاده از تجربیات دنیا در این موضوع بسیار مهم است آنها با کمترین هزینه دست‌های خیانت را قطع کرده اند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای قطع دست دلالان عنوان کرد: اخیراً در کشور اقدامات بسیار خوب برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها و سد ثغور فساد شده است.

آیت‌الله عاملی گفت: رفتن کالاهای دولتی مثل محصولات پتروشیمی، مشتقات نفتی، سیمان و به بازار بورس دست تمام دلالان مواد پتروشیمی، سیمان و … را که گاهی درآمد بسیار زیادی داشتند قطع کرد اخیراً ایران خودرو نیز محصول را در بورس با قیمت پایه اعلام می‌کند و مشتریان به رقابت می‌پردازند و وجه رقابتی به جای دلال به خود ایران خودرو اختصاص می‌یابد با این روش دلال کنار می‌رود و طبعاً قیمت رفته رفته واقعی‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه دیگر مردم عدالت در استخدام است، گفت: ملت ما مخصوصاً خانواده‌ها و والدین به این مسئله بسیار حساس هستند اگر این موضوع حساب شده و از روی عدالت نباشد تخریب آن فوق‌العاده می‌شود هیچکس نباید در روند استخدام دخالت کند همه توجه کنند که استخدام در ادارات دولتی با آزمون صورت می‌گیرد آزمون را هم سازمان سنجش کشور برگزار می‌کند در حال حاضر به ازای هر سه نفر که بازنشست می‌شوند یک نفر جذب می‌شود در نهادهای حاکمیتی به ازای دو نفر یک نفر البته شرکت‌های طرف قرار داد با ادارات برای نگهبانی و خدماتی جذب دارند که دولت تصمیم گرفته این جذب‌ها را نیز سازماندهی کند.

  • نویسنده : اقدام ارزشمند نیروی انتظامی در فتنه اخیر ستودنی است