حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در آیین افتتاح بیست و سومین کنگره ملی سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر با کنترل انواع بیماری‌ها به ویژه کرونا در ۲ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانسته پیشرفت‌های حوزه سلامت را به خوبی نشان داده و به نمایش بگذارد.

علوم پزشکی گنگره

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» نامگذاری کرده و قطعاً در حوزه فناوری‌های جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند بسیار تأثیرگذار و در حین حال اشتغال‌آفرین عمل کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در دنیا حرکت‌های بی‌نظیری را انجام داده که تولید واکسن کرونا و مقابله با این بیماری در کوتاه‌ترین زمان در دولت سیزدهم یک برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مجلس انقلابی را از پیشرفت‌های جوانان غیرتمند در عرصه پزشکی و پیراپزشکی یادآور شد و افزود: در دوره قبلی که در مجلس حاضر بودیم برای اردبیل مجوز جذب دانشجو در رشته دندانپزشکی را دریافت کردیم و امروز دانشکده دندانپزشکی اردبیل به یک قطب قدرتمند تبدیل شده است.

وی ضرورت نوسازی فضاهای بیمارستانی و آموزش پزشکی اردبیل را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردبیل در رشته پزشکی در آزمون سراسری جایگاه‌های ممتازی را به دست می‌آورد، نیازمند توسعه فضاهای فیزیکی و کالبدی است.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما به نخبگان خود می‌بالیم و از ماندگاری آنها در کشور حمایت می‌کنیم چرا که بر این باوریم پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از نیروی انسانی می‌تواند در تحولات جوامع بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چند کشورهای مختلف در تلاش برای جذب نخبگان ایران هستند اما دولت و مجلس مصمم است با حمایت و پشتیبانی‌های مختلف زمینه حضور و نقش‌آفرینی نخبگان را در کشور به شایستگی فراهم کنند.