مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به انجام رسیده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،کلیم‌اله وثوقی در بازدید از محور اردبیل آستارا و حوزه استحفاظی شهرستان نمین با بیان اینکه از ۶ هزار و ۷۰۰ […]

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،کلیم‌اله وثوقی در بازدید از محور اردبیل آستارا و حوزه استحفاظی شهرستان نمین با بیان اینکه از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده و راه‌های مواصلاتی اردبیل، یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵ هزار کیلومتر نیز راه روستایی است تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل آسفالت و مابقی راه‌های روستایی شوسه و خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به توسعه بزرگراه‌ها به عنوان رویکرد اصلی اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در حال حاضر به زیر بار ترافیک رفته و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال احداث است.

وثوقی با بیان اینکه اکثر مسیرهای ورودی استان اردبیل از شمال، جنوب، شرق و غرب به گردنه‌های صعب‌العبور متصل است، افزود: تلاش بر این است تا در کنار ایمن‌سازی راه‌ها، روشنایی مسیرهای مختلف به انجام برسد که در این زمینه محور شرقی استان اردبیل از سیستم روشنایی مناسب بهره‌مند بوده و محور غرب این استان نیز تا ۸۰ درصد از روشنایی مناسب بهره‌مند است.

عضو شورای اداری استان اردبیل محور شمالی و جنوبی استان را در حال توسعه اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به عمده ترددهای استان از محور شریانی اردبیل به سرچم و اتصال به مرکز کشور ضروری است تا این مسیر به سیستم روشنایی مناسب مجهز شود که ۱۰ کیلومتر روشنایی در گرامیداشت هفته راهداری در این مسیر به بهره‌برداری رسید.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار افتتاح این پروژه‌ها در کنار هفته حمل و نقل، ۳۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و همچنین ۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان مورد بهسازی و آسفالت‌ریزی قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا در مناطق مه‌گیر و گردنه کجل در محور اردبیل – سرچم نصب سیستم روشنایی را توسعه بدهیم که تا آخر امسال ۱۱ کیلومتر دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وثوقی بیان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی در مسیرها و محورهای مواصلاتی استان به انجام رسیده و تلاش بر این است تا در نقاط حادثه‌خیز این خط‌کشی‌ها به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار ارتقا سیستم روشنایی، خط‌کشی مسیرها و ایمن‌سازی جاده‌ها به شکل تعریض و شانه‌سازی عرض محورهای مواصلاتی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به استقرار اکیپ‌های راهداری در ۲۲ نقطه حادثه‌خیز و صعب‌العبور استان اشاره کرد و گفت: راهدارخانه‌ای را در کنار تونل آزادگان راه‌اندازی کردیم و در کنار آن راهدارخانه جدید محور اردبیل – نیر به بهره‌برداری رسید تا ارائه خدمات اکیپ‌های راهداری به رانندگان و مسافران در فصل زمستان انجام شود.

وثوقی تصریح کرد: ۹۰ درصد فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مربوط به زیرساخت‌ها و افزایش ایمنی در مسیرها و جاده‌های مواصلاتی استان است که امیدواریم با تقویت و توسعه این فعالیت‌ها بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.