سومین جلسه هم اندیشی میدانی صبحگاهی در مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان با حضور مدیرعامل جدید، اعضای هیئت مدیره، مدیر مجتمع باغات، معاونین، مدیران حراست، برنامه و بودجه و روسای ایستگاه‌های مجتمع مزبور برگزار گردید. این هم اندیشی‌ها را مدیرعامل از ساعت ۶ صبح در تمامی امورات شرکت آغاز نموده است که پیش از این در مجتمع‌های زراعت و دامپروری برگزار شد.

کشت و صنعت

به گزارش تایماز نیوز،  قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار کرد: تغییراتی در شرکت آغاز شده و این کار ادامه خواهد داشت. بطور کلی بنده در عزل و نصب‌ها به تغییر مثبت معتقدم. مدیران باید نخبه‌گرا بوده و شایسته سالاری را مقدم بر مسائل حاشیه‌ای قرار دهند. اینان تا وقتی که با پویایی به دنبال پیشبرد هر چه بهتر امور هستند، با قدرت و انرژی به کار خود ادامه دهند. نخبگان و مدیران توانمند ارزشمند هستند و برای بروزرسانی اطلاعات آنان دوره‌های آموزشی مورد نیاز در داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظم، معیار و مقیاس پاداش پرسنل باید عوض گردد، افزود: برنامه زمان بندی ریاضی برای این امر تدوین شده و ضمن عدم تهدید منابع، زحمات پرسنل باید قدر دانسته و پاداش متناسب با زحمات و خروجی عملکرد آنان تخصیص داده شود. یکی از شاخص‌های سازمان ملل برای ارزیابی کشورهای پیشرو و توسعه یافته و غیرتوسعه یافته، توسعه انسانی است. ما به جد به رفاهیات پرسنل توجه نموده و تخصیص حق جذب به افراد توانمند، طبقه بندی مشاغل، اعطای وام خودرو، ایجاد تعاونی مسکن، تعاونی اعتبارات و بیمه تکمیلی در دستور کار قرار داده و ان‌شاءالله این امر به حل مشکل کارکنان خواهد انجامید.

مدیرعامل جدید شرکت با اشاره به اینکه هزار هکتار آبیاری زیرسطحی در مجتمع‌های زراعت و باغات شرکت مغان اجرایی خواهد شد، تأکید کرد: سند توسعه استراتژی باغات باید نوشته شود و ضعف‌های وضعیت موجود رفع و برای افزایش راندمان تولید اقدامات ساختاری صورت پذیرد. برنامه اصلاح و احیای ۳۰۰ هکتار از این مجتمع برای امسال عملیاتی خواهد شد. اصلاح و نوسازی باغات در اولویت قرار گرفته و نهالستان مجتمع مزبور راه اندازی خواهد گردید. ساز و کار واگذاری آغازین میوه سردرختی تدوین و ابزار و اسباب آن باید فراهم شود. همچنین نیازهای ساختاری مجتمع باغات میوه مشخص شده و برای تأمین آن اقدام لازم صورت خواهد گرفت. انجام پیگیری‌ها و اقدامات راهبردی در خصوص زنجیره تولید تا صادرات ضروری است.