رئیس اتاق اردبیل گفت : اگر مشکلات پیمان سپاری ارزی، مشوق ها و تسهیلات بانکی حل شود قطعا توسعه صنعتی کشور رونق می گیرد.

 

به گزارش تایماز نیوز سومین گردهمایی مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با حضور دکتر یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس و جمع کثیری از نمایندگان اصناف و تجار دراتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد.

بهنام پیرموذن در این مراسم در پاسخ به بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس که هدف از تشکیل بسیج تجار چیست افزود : هیات رئیسه اتاق ایران طی جلساتی به این نتیجه رسید که نیاز ضروری است که سپاه به بخش خصوصی ورود کند که بنده با انتخاب هیات رئیسه به عنوان نمانیده بخش خصوصی در این امر انتخاب شدم .

وی خاطر نشان کرد : طبق توافق طرفین تفاهم نامه ای مبنی بر کمک بسیج به اقتصاد کشور بین بسیج و بخش خصوصی منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین قدم بسیجی بودن اتاق بازرگانی، ایجاد امنیت اقتصادی، امنیت فکری، و امنیت فرهنگی برای بخش خصوصی است افزود: بزرگترین نقش بسیج در بحث تجهیز موارد مورد نیاز بهداشتی کل کشور در دوران کرونایی بودکه بسیج با وارد شدن به این موضوع در عرض ۳ ماه توانست کشور را از طریق بسیج تجار و اصناف بی نیاز کند.

پیرموذن در ادامه افزود: هم اکنون دفاتر بسیج تجاز در همه استان ها دایر و افتتاح شده است و برای کمک برای حل مشکلات و معضلات بخش خصوص رایزنی ها انجام گرفته است.

رئیس اتاق اردبیل با بیان مشکلات بخش خصوص استان اردبیل خطاب به حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف فعالان اقتصادی کشور گفت:متاسفانه در کشور ما توسعه صنایع صنعتی نسبت به جمعیت  استان ها انجام نمی گیرد و عدالت اقتصادی، عدالت تامین منابع با توجه به وعده های دولت قبلی و فعلی انجام نمی گیرد و استان اردبیل مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به بودجه اختصاصی به استان ها خاطر نشان کرد: استان اردبیل جز استان های کم برخودار است و از بابت پرداخت تسهیلات در مشکل است کاش تدبیری اتخاذ شود تا تسهیلات در اختیار کارگروه های استان ها قرار گیرد.

بهنام پیرموذن با گلایه از اینکه شهرک های صنعتی در عین حال یکی از معضلات بخش خصوصی کشور است افزود: قبلا شهرک های صنعتی تمامی زیر ساخت های واحد های تولیدی را تامین می کرد ولی الان علاوبر اینکه زیر بار این مشکلات نمی رود ، فقط هزینه مازد برای بخش خصوصی ایجاد می کند .

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر مشکلات تسهیلات بانکی ، پیمان سپاری ارزی و حذف مشوق ها ی تولیدی و صادراتی حل شود بسیاری از مشکلات بخش خصوص حل می شود چرا که این سه مورد در بخش خصوصی نقش آفرینی می کنند

 

 

رئیس اردبیل تاکید کرد: نقش آفرینی تسهیلات، پیمان سپاری ارزی و مشوق ها در بخش توسعه کشور / شهرک های صنعتی یکی از معضلات بخش خصوصی کشوراست