رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور هدف از ایجاد بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی را رفع موانع موجود در مسیر فعالیت بخش خصوصی دانست.

 

به گزارش تایماز نیوز، غلامرضا حسن‌پور در سومین گردهمایی مسئولان و دبیران بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: رفع موانع بخش خصوصی هدف اصلی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور افزود: در این زمینه به دنبال رفع موانع بر سر راه واحدهای راکد و نیمه راکد هستیم و معتقدیم نقش‌آفرینی بسیج در اتاق‌های بازرگانی موجب حفاظت و حراست از بخش خصوصی می‌شود.

او تاکید کرد: بسیج تجار و فعالان اقتصادی با هدف ایجاد آرامش نسبی در بازار ساماندهی‌های لازم در حوزه فعالیت جهاد کشاورزی و وزارت صمت را انجام داده و با حضور در بازار اقدامات ارزنده‌ای را رقم زده‌اند.

حسن‌پور ادامه داد: در بحث مانع‌زدایی کارها با جدیت دنبال می‌شود و به کمک بسیج اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها به دنبال شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی هستیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دولت منعقد کرده‌ایم که بتوانیم با شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی، عمده مشکلات واحدها را برطرف کنیم و در این زمینه از تمام توان و تلاش خود استفاده کنیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

او با اشاره به مهم‌ترین اقدامات بسیج تجار کشور بیان کرد: از اهم مواردی که به دنبال آن هستیم، سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی، کاهش بروکراسی‌های اداری و بانکی، چاره اندیشی برای کمبود مواد اولیه و بازار فروش که از ظرفیت‌های موجود باید به نحو احسن در این زمینه استفاده کنیم.