رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در حضور اعضای شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور به لزوم دفاع از کیان اتاق بازرگانی و بخش خصوصی توسط بسیج اشاره کرد.

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، حسین پیرموذن در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: اتاق ایران و روسای اتاق های کشور ضمن همکاری تنگاتنگ با بسیج و راه اندازی دفاتر در استان ها اقدام شایسته را انجام دادند، اکنون نوبت بسیج است که در کنار اتاق‌ها نقش ایفا کرده و از کیان اتاق و بخش خصوصی دفاع کند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: نقش بسیج و دفاتر آن در استان‌ها باید آرامش و امنیت را به بخش خصوصی و سرمایه گذاران برگرداند و با رفع مشکلات مسیر توسعه استان‌ها را هموار نماید.

او تاکید کرد: ورود بسیج به مشکلات واحدهای تولیدی استان‌ها در ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از چهره استان‌های محروم از دیگر کارهای مهم است که باید در شورای مرکزی بسیج تجار پیگیری گردد.

پیرموذن ادامه داد: ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری یکی دیگر از وظایف بسیج تجار است که هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را در این مسیر انتظار می‌رود، و همچنین ورود بسیج به مشکلات تجار و صنعتگران در زمینه سیستم بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرک و تسهیل امور صادرات و قوانین آن مورد انتظار است.

رئیس اتاق صنعت و معدن استان اردبیل خاطرنشان کرد: گزارش وضعیت اقتصادی و زیر ساخت‌های استان‌ها توسط دفاتر بسیج به شورای مرکزی و جمع آوری اطلاعات و نیازمندی استان‌ها در تصمیم‌گیری و پیگیری شورای مرکزی از اهم امورات است.

او افزود: پیشنهاد احیا مشوق صادراتی برای صادرکنندگان و رفع موانع صادرات و تسهیل قوانین و رفع مشکل تعهد ارزی صادر کنندگان کشور با حذف بخشنامه های شبانه در امر فوق، مورد انتظار از شورای مرکزی بسیج تجار است.

پیرموذن تاکید کرد: احیای مشوق‌های حمایتی برای استان‌های کم برخوردار با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت از محصولات کشاورزی و دست رنج کشاورزان زحمت کش و همچنین پیگیری واحد آمایش صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان‌ها توسط دفاتر بسیج و هدفمند کردن سرمایه‌گذاری و توسعه استان‌ها یکی  دیگر از مواردی هست که مورد انتظار است.