اندیشورزان هنر نمایش بر این باورند که گونه های مختلف نمایش ، می‌تواند برای ترسیم چهره بهتر از فضیلت ها کارکردی متفاوت و تاثیر گذار داشته باشد و تاتر خیابانی از گونه هایی است که در سال های اخیر کارکرد خود را در امر آموزش و نشاط اجتماعی نشان داده است.

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از کاشف خبر/سپاس خدای را که فرصتی دست داد تا در دهه دوم برگزاری جشنواره ی شهروند میزبان هنرمندان پر تلاش استان های کشور باشیم همدلی و همزبانی به عنوان اصلی ترین هدف مدیران استانی و شهری در برگزاری این رویداد به عنوان رویکرد اصلی این جشنواره می باشد.

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دهه نخست خود را پشت سر گذاشت و از نهالی کوچک به درختی جوان تبدیل شده است.
با نمایش می توان حرف های بسیاری را با زبان هنر بیان کرد و برای فرهنگ سازی در مباحث شهروندی این نمایش هست که با مردم سخن می گوید.
نام لاهیجان همواره در تاریخ مطرح بوده و مردم این شهر با فرهنگ غنی خود برگ های طلائی بسیاری را به نام لاهیجان در تاریخ ثبت کرده اند.
برگزاری جشنواره های مختلف در شهر لاهیجان ، این شهر را به عنوان شهری شاد و پرنشاط در سطح کشور مطرح نموده و لاهیجان با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان به سوی توسعه روزافزون گام برمی دارد.
لاهیجان شهری فرهنگی در استان گیلان است و برای برگزاری این جشنواره همه مسولان ارشد استان، شهرستان، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای اسلامی شهر، یاریگر شهرداری، مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند تا جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بهترین شرایط و کیفیت برگزار شود. پرچم های نارنجی در سطح شهر لاهیجان با صدای کاروان جشنواره تئاتر و حضور هنرمندان پرتلاش عرصه نمایش بیانگر اتفاقی فرهنگی در این شهر دارد و مردمان پایتخت چای ایران به استقبال یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند می روند