مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: حذف مدارس کانکسی جزو برنامه‌های اولويت‌دار سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس کشور است.

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل؛ حسن محمدی ادیب در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه‌ سه کلاسه چات قشلاقی انگوت اظهار کرد: با حذف مدارس کانکسی دانش‌آموزان در فضای استاندارد و ایمن تحصيل خود را انجام داده و شرايط رضايت‌بخشي را براي خانواده‌ها فراهم می‌کنند.

وی کلنگ‌زنی مدرسه سه کلاسه چات قشلاقی را يادآور شد و خاطرنشان کرد: این مدرسه با زیربنای ۱۸۲ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان احداث و تا پایان سال به بهره‌برداري می‌رسد.

مديركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: کلنگ‌زنی‌های ما در حقیقت شروع عمليات اجرايي است و با تلاش پیمانکاران ما احداث پنج واحد آموزشی را شروع می‌کنیم و تلاش‌مان بر اين است تا پايان سال اين پروژه‌ها تحویل آموزش و پرورش شود.

محمدی ادیب گفت: با توجه به پیش‌بینی افزايش جمعيت در منطقه و شروع مهاجرت‌های معکوس به انگوت یک کلاس اضافی در اين واحد آموزشی احداث خواهد شد تا دانش‌آموزان در مطلوب‌ترین شرایط تحصيل خود را انجام دهند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی:
نباید در حوزه فرهنگی و آموزشی بيش از اين غفلت کنیم

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فرهنگی و آموزشی دچار ضعف و عقب‌ماندگي هستيم و شايسته نيست بيش از اين در اين حوزه دچار غفلت و بي‌توجهي شویم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل؛ ولی اسماعیلی در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه‌ سه کلاسه چات قشلاقی انگوت اظهار کرد: پیمانکار اين پروژه باید از فرصت فصل کاری بيشترين بهره را ببرد تا اين واحد آموزشی به سرعت تکمیل و تا پایان سال آماده بهره‌برداري شود.

وی مهاجرت معکوس به انگوت را يادآور شد و خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در افق ۲۰ سال آینده کمبود مراکز آموزشی و فرهنگی در این مناطق نداشته باشیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس ضرورت جبران عقب‌ماندگي در حوزه فرهنگی و آموزشی را با توجه به شاخص‌های تعریف شده يادآور شد و بيان کرد: در کشور ضعف و کاستی‌ها در حوزه فرهنگی و آموزشی مشهود است و متولیان امر باید این کاستی‌ها را جبران کنند.

اسماعیلی افزود: نوسازی مدارس در یک اقدام انقلابی و جهادي ساخت فضاهاي آموزشي را شروع کرده و اميدواريم آموزش و پرورش نیز در تجهيز و راه‌اندازي اين فضاها نهایت همکاری را داشته باشد.

وی با تاکید بر تربیت و تعالي شايسته نسل آينده تصريح کرد: دشمن امروز با تمام قوا درصدد ضربه زدن به نسل جوان و نوجوان ماست و برای جلوگیری از این آسیب باید مدرسه را به محل تربيتي امن تبدیل کنیم.