رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، از ادامه ثبت‌نام ویژه پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نیمسال مهر ۱۴۰۱ خبرداد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، دکتر داریوش لطیفی با اعلام این خبر افزود : ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی مهرماه ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی برای حدود ۹۴ کدرشته‌محل انجام می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کارردی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: این پذیرش شامل حدود ۳۰ عنوان رشته جدید است که این امر موجب افزایش تنوع انتخاب رشته متقاضیان می شود.وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام و  کسب اطلاعات بیشتر می توانند ضمن مطالعه دفترچه راهنما و اطلاع از رشته های تحصیلی دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir مراجعه نمایند.

با ثبت نام و تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد بازار کار شوید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در یک گفتگوی رادیو تلویزیونی گفت: دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی در صورتی که روحیه کاری داشته باشد، مهارت یاد می گیرد و اگر روحیه کارآفرینی نیز داشته باشد آن حرفه بیشتر توسعه می‌دهد و در نهایت اشتغال زایی انجام می دهد.

دکتر داریوش لطیفی در این گفتگوی خبری با معرفی اجمالی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تشریح برنامه‌های آینده این دانشگاه افزود: در بحث ارتباط با صنعت، دانشگاه جامع علمی کاربردی به وجود نیامده تا پدیده‌ای فعال باشد و در حالت ایزوله باقی بماند و صرف توسعه علمی داشته باشد. بلکه تلاش دارد یکسری از مشکلات جامعه را شناسایی و حل نماید که این موضوع را در قالب ارتباط با صنعت می توان تبیین کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل ادامه داد: در این دانشگاه مرکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت در محیط کاری قرارگرفته اند و از نظر آموزشی نیز حالت شاگرد پروری وسعت پیدا کرده و آموزش صرف نیست. بلکه یا در دل صنعت جای دارد یا در داخل محیط کار واقعی، که این ارتباط باعث آشنایی بیشتر دانشجو با محیط کار شده و سپس در سایه آموزش‌های مهارتی لازم زیر نظر مدرسان ماهر دارای مهارت می شوند.

لطیفی در رابطه با فلسفه وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز اظهار داشت: در راستای آموزش های شغل محور دانشگاه جامع علمی کاربردی کالج محور بوده، مراکز آموزشی دارای امکانات و ظرفیت‌ها در محیط واقعی کار مستقر می‌شوند و دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن با روحیات کاری و کارآفرینی که پیدا می‌کنند، در نهایت به یک شاغل و یا کارآفرین تبدیل می شوند.

وی سمت و سوی آموزش ها در دنیا را به سمت آموزش‌های مهارتی عنوان کرد و با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری بیان داشت: بر اساس فرمایشات معظم له؛ “نظام آموزشی کشور باید هرچه بیشتر به حالت علمی کاربردی نزدیک شود.” یعنی از ادوار گذشته فرهنگ شاگردپروری وجود داشته و سیستم آموزشی هر چه سریعتر به سمت علمی کاربردی حرکت کند.

رئیس واحد استانی اردبیل همچنین در بخش از صحبت‌های خود و در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما در رابطه با جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسخ داد: تمام وقت و انرژی ما بر این صرف می شود تا بتوانیم استاندارد داشته باشیم و عیارمان را ارتقاء بخشیم. چرا که هم دانشجویان ما بومی هستند و پس از فارغ التحصیلی نیز جهت خدمات رسانی برای خود استان باقی خواهندماند و هم مراکز آموزشی ما سعی دارند تا عیارشان را بالا ببرند.

این مقام مسئول در پایان با چشم اندازی به آینده، یادآور شد: چنانکه خانواده ها می خواهند برای بچه‌هایشان یک توانمندی ایجاد کنند که هیچ دغدغه من باب آینده شغلی نداشته باشند، به بچه هایشان در هر سطح و هر سن یا هر عرصه‌ای که هستند مهارت یاد بدهند. چرا که در آینده هر فردی از جامعه و حتی در دنیا مهارتش بیشتر باشد، از میزان اشتغال پذیری بالایی برخوردار بوده و جامعه نیز بر اساس این آموزش ها جلو رفته و به اهدافش خواهد رسید.