هشدار جدی در خصوص سیر افزایش نسبی کرونا و سویه جدید اُمیکرون در کشور و برخی از استان ها

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با توجه به‌ روند افزایشی مبتلایان به بیماری کووید۱۹ و احتمال شروع خیز جدید بیماری در کشور، جلسه مدیریت و کنترل کووید۱۹ دانشگاه به ریاست دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه و با حضور معاونین و مدیران دانشگاه بصورت حضوری و با شرکت ویدئوکنفرانسی مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه ضمن هشدار جدی در خصوص سیر افزایش نسبی کرونا و سویه جدید اُمیکرون در کشور و برخی از استان ها اظهارداشت: با توجه به انجام سفرهای استانی، تجمعات مراسم روز عرفه و عید قربان، بازگشت حجاج بیت الله الحرام، مراسم ایام محرم و پیاده روی اربعین و بازگشایی مدارس، رعایت دستورالعملهای بهداشتی بسیار ضروری است.

وی افزود: زنگ خطر احتمال خیز جدید کرونا در دنیا و در کشور ما بسیار جدی است و باید برنامه ریزی های دقیق و پیشگیرانه در این خصوص صورت بگیرد.

دکتر محمدیان تاکید کرد: در حال حاضر تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و تجمعات مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ای استان بعنوان مداخله مهم برای پیشگیری از کرونا و بیماریهایی از قبیل وبا و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک ضرورت است.

در این جلسه آخرین وضعیت بیماری کرونا و تزریق واکسن در استان توسط معاون امور بهداشتی دانشگاه تشریح شد و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها نیز در خصوص آمادگی شهرستانهای استان در خصوص مقابله با شیوع احتمالی سویه جدید مطالبی ارائه دادند.