مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آماده باش اداره کل دامپزشکی استان در عید قربان خبر داد و افزود با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماریهای مشترک بین انسان و دام توصیه اکید ما ذبح دامهای قربانی در کشتارگاهها و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است

 

اکیپ دامپزشکی عید قربان

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان؛ دکتر بهلول تکلوی با اشاره به اینکه درعید قربان ۱۳ اکیپ ثابت و ۲۲ اکیپ سیار دامپزشکی متشکل از ۷۱ بازرس بهداشتی گوشت به حال آماده باش بوده و ۹ روحانی ناظر ذبح شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح شرعی نظارت می کنند خاطرنشان کرد این اکیپ ها در میادین اصلی تمامی شهرستانهای استان مستقر بوده و شهروندان به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی و گوشت و آلایش دامی از خدمات بهداشتی این اکیپ ها به صورت رایگان بهره مند شوند.
این مقام مسئول دامپزشکی یادآور شد کشتارگاههای دام کلیه شهرستانهای استان در روز عید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان به شهروندان توصیه کرد به به هنگام خرید گوشت قرمز به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز لیبلی که در روی ساق لاشه نصب می شود دقت نموده و از خرید گوشت و آلایش دامی حاصل از کشتار غیر مجاز دام که در حاشیه شهرها و روستاها عرضه می شود اجتناب نمایند.

وی ادامه داد در صورت ذبح دام قربانی در منزل حتما با رعایت توصیه های بهداشتی و مشاوره با بازرسان بهداشتی دامپزشکی و اطمینان از سالم بودن دام قربانی اقدام نموده و گوشت استحصالی را به مدت ۲۴ ساعت و آلایش دامی نظیر جگر و قلوه و …. را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری نموده و سپس مصرف نمایند.