جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشوردر نشست خبری با خبرنگاران استان اردبیل گفت: در سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار تماس تلفنی با ۱۱۵ اوژانس اردبیل بقرار شده است رییس اوژانس کشور افزود :با فروکش کردن کرونا افزایش حوادث ترافیکی پرتلفات را در سطح جاده های کشور شاهدیم ، حوادث ترافیکی  بیشترین هزینه و آسیب را به جامعه […]

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشوردر نشست خبری با خبرنگاران استان اردبیل گفت: در سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار تماس تلفنی با ۱۱۵ اوژانس اردبیل بقرار شده است

رییس اوژانس کشور افزود :با فروکش کردن کرونا افزایش حوادث ترافیکی پرتلفات را در سطح جاده های کشور شاهدیم ، حوادث ترافیکی  بیشترین هزینه و آسیب را به جامعه وارد می کند از جمله سالانه ۱۷۰۰۰ مرگ‌ و  ۵۰۰ هزار مصدوم معلولین طولانی مدت که از آسیب های جبران ناپذیر حوادث ترافیکی می باشند.

وی در ادامه گفت:۳۰۰۰ پایگاه در اقصی نقاط کشور داریم که از این تعداد ۱۳۰۰ پایگاه جاده ای و ۵۰ پایگاه به‌صورت هوایی و دو پایگاه نیز به‌صورت دریایی فعال می باشند، و در استان اردبیل ۵۵ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی ۵ موتور لانس و ۲ اتوبوس آمبولانس مسقر است .

وی افزود: عمده ترین بحث در عملیات اورژانس مدیریت زمان است از تعداد ۴.۵ میلیون ماموریت سالانه، حدود ۵هزار ماموریت به‌صورت هوایی بوده که در مناطق صعب‌العبور و دسترسی سخت و در شهرهای کوچک با دسترسی پایین انجام می‌شود.

دکتر معیادفر افزود: در شهرهای بزرگ از نظر سرعت دسترسی به مصدوم با چالش های جدی مواجهه هستیم و در اورژانس به‌دلیل شرایط ترافیکی، مدیریت زمان و افزایش سرعت دسترسی بسیار مهم است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد:همکاران اورژانس به واقع در خط مقدم هستند و همه وجود خودشان را در خدمت به مردم قرار می‌دهند و از زمان آغاز واکسیناسیون نیز وارد میدان شدند و در این زمینه همیار حوزه سلامت هستند.

دکتر میعافرد در پایان نشست خاطر نشان کرد: نیروهای اورژانس بعنوان سفیران نظام در خانه های مردم هستند و نوع کار اورژانس متمایز از سایر گروهای سلامت است چون ما به مردم مراجعه می کنیم ولی در سایر گروههای سلامت مردم به آنها مراجعه می کنند