اهالی فرهنگ و رسانه استان اردبیل اقدام ضددینی جشنواره کن را محکوم کردند اهالی فرهنگ و رسانه و هنرمندان استان اردبیل طی بیانیه‌ای اقدام سیاسی ، ضدفرهنگ و ضدهویت و اعتقادات ایرانی جشنواره فیلم کن را محکوم کردند در بیانیه هنرمندان سینما و تئاتر ، شعرا و ادبا ، نویسندگان ، فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری […]

اهالی فرهنگ و رسانه استان اردبیل اقدام ضددینی جشنواره کن را محکوم کردند

اهالی فرهنگ و رسانه و هنرمندان استان اردبیل طی بیانیه‌ای اقدام سیاسی ، ضدفرهنگ و ضدهویت و اعتقادات ایرانی جشنواره فیلم کن را محکوم کردند

در بیانیه هنرمندان سینما و تئاتر ، شعرا و ادبا ، نویسندگان ، فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ، فعالان رسانه‌ها ، فعالان مراکز فرهنگی و هنری استان اردبیل که امروز منتشر شد، آمده است: عشق در این سرزمین الهی، در نام سلطان سریر ارتضی، حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خلاصه شده است و حیات، شجره‌ای است که باغبانی مهربان و دوست داشتنی چون آفتاب رخشان خراسان دارد ، هشتمین دردانه حضرت زهرا (س) زیباترین بهانه برای عشق ورزیدن و دوست داشتن است. امامی رئوف و مهربان که امیر دل‌هاست و بر قلوب عاشق حکومت می‌کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: شمس‌الشموس و انیس‌النفوسی که سهم ایرانیان از اولیاءالله است و هر ایرانی عاشق با جانمایه‌ عشق و ایمانی که به اهل بیت (ع) دارد، از هر بهانه و فرصتی برای ادای احترام و عشق‌ورزی به ساحت قدسی آفتاب هزار آیینه در جای جای این سرزمین مقدس بهره می‌گیرد.
اهالی هنر و رسانه استان اردبیل افزودند: عشق و ارادت مردم این سامان به هشتمین دردانه حضرت زهرا (س) عشق و ارادتی مانا و جاوید است که زمان و مکان نمی‌شناسد. مگر می‌شود این ارادت جاودانه را از مردم عاشق و ولایتمدار ایران که هستی و هویتش به آن گره خورده را از او گرفت؟ و چه ساده‌لوحند دشمنان قسم‌خورده‌ ما که تصور می‌کنند با هر اقدام سخیفی می‌شود این دلدادگی را از محبان اهل بیت (ع) و عاشقان و شیفتگان آفتاب خراسان گرفت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اهانت مستقیم سازندگان فیلم موهن “عنکبوت مقدس” به ساحت قدسی حضرت ثامن‌الحج ، علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) و آستان مقدس این امام همام برای همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) در هر  جای دنیا بالاخص این سرزمین مقدس قابل قبول و تحمل نیست.
اهالی هنر و رسانه اردبیل افزودند: این فیلم که آشکارا بر ضد فرهنگ ، هویت و اعتقادات جامعه دینی و علیه کیان و ارزش‌های شیعیان ساخته شده با حمایت سرمایه‌گذارانی از کشورهای دانمارک، سوئد، فرانسه، رژیم صهیونیستی و ساموئل حدیدا مدیر یهودی کمپانی متروپولیتن علیه باورهای دینی مردم شریف ایران است و با بهره‌گیری از برخی حوادث ناخوشایند که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده به شکلی مستقیم و معاندانه و به سبک پست و مشئوم اسرائیلی ارزش‌های ملت بزرگ ما را نشانه رفته است.
اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اردبیل همگام با همه عاشقان ولایت و امامت و همراه با سیل عظیم محبان حضرت امام رضا (ع) این اقدام سیاسی ، ضدایرانی و ضددینی سازندگان فیلم موهن مذکور و جشنواره فیلم کن را محکوم کرده و انزجار شدید خود را از این رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای در توهین به ارزش‌ها و باورهای دینی را اعلام کرده و با تاکید بر وحدت و همبستگی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در مقابله با ترفندهای دشمنان قسم‌خورده خواستار برخورد جدی مسئولان با عوامل سازنده این فیلم هستند