همزمان با اول خرداد ماه ،روز ملي بهره وري و مديريت مصرف،معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل در برنامه زنده تلويزيوني«تزه گون » حضور يافت و به تبيين مديريت مصرف و روشهاي مصرف بهينه برق پرداخت. ناصر عبدالهيان گفت: انرژي برق قابل ذخيره سازي نيست و به محض توليد بايد […]

همزمان با اول خرداد ماه ،روز ملي بهره وري و مديريت مصرف،معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل در برنامه زنده تلويزيوني«تزه گون » حضور يافت و به تبيين مديريت مصرف و روشهاي مصرف بهينه برق پرداخت.
ناصر عبدالهيان گفت: انرژي برق قابل ذخيره سازي نيست و به محض توليد بايد مصرف شود بنابراين جهت حفظ تراز توليد و مصرف به خصوص در ساعات و ايام پيك بار(اول خرداد تا 15شهريور) از مديريت مصرف كمك مي گيريم.
وي ادامه داد: حدود 30 درصد مصرف برق استان در بخش صنعت و 18 درصد در بخش كشاورزي است كه اين مشتركان در دوران پيك بار با انعقاد تفاهم نامه با اين شركت در مديريت مصرف همكاري ويژه اي دارند.
معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان اردبيل ضمن قدرداني ازهمكاري صنايع و مشتركان كشاورزي در خصوص مشتركان عمومي استان نيز اظهار داشت :طبق تصويب نامه اخير هيئت وزيران كليه دستگاههاي اجرايي،بانك ها ،نيروهاي مسلح و نهادهاي عمومي غيردولتي موظفند در ساعات اداري حداقل سي درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غير اداري به ميزان شصت درصد مصرف جاري با اولويت خاموش كردن روشنايي غيرضروري و سامانه هاي سرمايشي اقدام نمايند.
عبدالهيان در برنامه تلويزيوني تزه گون با بيان اينكه حدود 40 درصد مصرف برق استان در بخش خانگي است، به تبيين راهكارهاي مصرف بهينه برق در بخش خانگي پرداخت.
وي عمده مصرف برق خانوار را مربوط به يخچال ،روشنايي و تجهيزات سرمايشي از قبيل كولر عنوان كرد و گفت: توجه به برچسب انرژي تجهيزات برقي در هنگام خريد اين تجهيزات و اينكه در رده انرژي سبز رنگ قرار داشته باشند،استفاده از نور طبيعي در طول روز ،استفاده از كليدهاي دو پل براي لوسترها ،استفاده از پرده هاي روشن و رنگ آميزي روشن در منزل برخي از اقدامات مديريت مصرف برق در بخش خانگي مي باشند.
معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان گفت:با توجه به وضعيت اقليمي استان كه جزو مناطق عادي كشور مي باشد ،البته به غير از شمال استان ،توصيه مي شود در صورت نياز به استفاده از كولر از كولرهاي آّبي استفاده گردد ،استفاده از سايه بان ،ايزوله كردن كانال ها و سرويس مناسب كولر،استفاده از دور كند و تنظيم دماي آن روي دماي آسايش (25 درجه) در مديريت مصرف برق در اين بخش بسيار موثر است.
عبدالهيان هم چنين تنظيم دماي يخچال روي 4 درجه و دماي فريزي روي منفي 18 درجه ،سرويس يخچال ،عدم باز و بسته كردن مداوم آن را نيز اقدامات ساده اي دانست كه در مديريت مصرف برق در بخش خانگي بسيار موثر است.

Friday, 26 June , 2026