دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دیدار با استاندار اردبیل گفت:با اولویت دادن دولت به سلامتی مردم و انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش کرونا در کشور هستیم وی افزود:حوزه سلامت دارای ابعاد مختلفی در حوزه های مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است و تنها ۲۵ درصد مسائل مربوط به حوزه سلامت […]

دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دیدار با استاندار اردبیل گفت:با اولویت دادن دولت به سلامتی مردم و انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش کرونا در کشور هستیم
وی افزود:حوزه سلامت دارای ابعاد مختلفی در حوزه های مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است و تنها ۲۵ درصد مسائل مربوط به حوزه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است و بقیه مسائل مربوط به سایر دستگاههای اجرایی می باشد.
دکتر علی محمدیان در ادامه افزود:دانشگاه علوم پزشکی جزو پرتکلیف ترین، متنوع ترین و پرچالش ترین سازمانهای استان است که خدمات بهداشتی و درمانی را تا دوردست ترین نقطه استان ارائه می دهد.
وی با اشاره به اینکه هدفگذاری دانشگاه، جلب رضایت خدا و مردم است. امیدواریم بتوانیم شاهد بهبود نگرش نسبت به جامعه پزشکی باشیم، افزود:در حال حاضر در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، حدود ۴۰۰۰ دانشجو، ۱۲۷ رزیدنت، ۹ دانشکده در ۳۹ کد رشته و حدود ۴۰۰ هیئت علمی وجود دارد و دانشجویانی از پاکستان و عراق نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد:مهمترین چالش در حوزه آموزش دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی است که امسال موظف به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو هستیم در حالیکه از نظر امکانات آموزشی در تنگنا هستیم.
وی افزود:در حال حاضر در حوزه درمان با ۱۲ بیمارستان، ۲۳۶۶ تخت بیمارستان، ۱۰۵ تخت آی سی یو، ۵۱ تخت سی سی یو، ۸ تخت آی سی یو اطفال، ۳۵ تخت آی سی یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز در خدمت هم استانی های عزیز هستیم.
دکتر محمدیان اظهار داشت :با وجود حدود ۱۰۰۰ پزشک عمومی، ۴۷۶ پزشک متخصص و ۹۲ پزشک فوق تخصص همچنان با کمبود پزشک در استان مواجه هستیم و بیماری کرونا باعث آسیب شدید به زیرساختهای تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه شد بطوریکه بعنوان مثال، دستگاه سی تی اسکنی که قرار بود در طول ۱۵ سال ۱۰۰ هزار سی تی اسکن انجام دهد در طول دو سال حدود ۱۰۵ هزار سی تی اسکن انجام شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت:در طول دو سال شیوع کرونا، حدود ۶۳۶ هزار مراجعه سرپایی، حدود ۲۸۰۰ فوتی، حدود ۳۰۰ هزار ترخیصی، حدود ۳۴ هزار بستری و حدود ۱۲۵ هزار آزمایش PCR انجام شده که بدلیل همین بیماری، شاخصهای بهداشتی درمانی در طول دو سال افت پیدا کرد.
وی در پایان این دیدار خاطر نشان کرد:کرونا یک امتحان بزرگ بود و با افزایش روند واکسیناسیون شاهد کاهش فوتی و بستری بودیم و به همت دولت و اینکه اولویت را بر واکسن سلامتی مردم قرار داد شاهد کاهش بیماری بودیم.

Saturday, 27 June , 2026