مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اعلام کرد: واگذاری ۶۶ هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران در سال ۱۴۰۰ / با کمبود زمین قابل واگذاری مواجهیم مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال گذشته، ۶۶ هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شد که این حجم از واگذاری ها در قالب […]

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اعلام کرد:
واگذاری ۶۶ هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران در سال ۱۴۰۰ / با کمبود زمین قابل واگذاری مواجهیم
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال گذشته، ۶۶ هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شد که این حجم از واگذاری ها در قالب ۸۹ قرارداد حق بهره برداری زمین با متقاضیان بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، محمد اهلی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: شهرک های صنعتی نقش و جایگاه بسیار مهمی در جذب و حضور سرمایه گذاران و همچنین توسعه صنعت استان دارد که نمونه بارز آن، حجم عظیم سرمایه گذاری های انجام شده در شهرک های صنعتی است.
وی ادامه داد: از میان ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان، در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی امکان واگذاری وجود دارد و عملیات آماده سازی در ۳ ناحیه صنعتی دیگر نیز آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزود: تلاش می شود با تامين اعتبارات و ایجاد زيرساخت های لازم، میزان سرمایه گذاری ها در استان افزایش یابد هرچند ممکن است کاستی هایی نیز در این راه وجود داشته باشد.
اهلی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود زمین در شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: از بابت واگذاری زمین صنعتی در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم چونکه در اکثر شهرک ها و نواحی صنعتی استان، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است.
وی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل، ایجاد و تملک اراضی ملی و مناسب در کنار تخصیص اعتبارات است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و افزود: به علت اتمام و کمبود زمین صنعتی در مرکز استان، این شرکت و مسئولان ارشد استان به طور ویژه پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم از طریق مساعدت و همکاری هرچه بیشتر سازمان ها و دستگاه های دولتی، نیاز سرمایه گذاران به اراضی صنعتی در استان را تامین کنیم.