پل های قدس، نیایش و شهید سلیمانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود محمود صفری گفت: تمام همت و تلاش نیروی شهرداری بکار گرفته می شود تا سه پل قدس ، نیایش و شهید سلیمانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد شهردار اردبیل در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران گفت متاسفانه […]

پل های قدس، نیایش و شهید سلیمانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود

محمود صفری گفت: تمام همت و تلاش نیروی شهرداری بکار گرفته می شود تا سه پل قدس ، نیایش و شهید سلیمانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد

شهردار اردبیل در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران گفت متاسفانه تاکنون ریالی از محل سفر وزیر کشور به شهرداری اردبیل پرداخت نشده است

محمود صفری با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در جامعه اظهار کرد: اگر رسالت کار خبری و خبرنگار نبود امروز در جامعه در هیچ حوزه ای شفاف سازی و مطالبه گری انجام نمی شد. بنده نیز در حوزه شهری قدردان زحمات خبرنگاران استان هستم و تا امروز تلاش کرده ام به همه مطالبات آنها پاسخگو باشم.

شهردار اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های شهری افزود: پل قدس یکی از پروژه هایی است که برای کاهش بارترافیکی در شهر و کمک به عبور و مرور مردم بصورت آزمایشی افتتاح شد ولی تاکنون تحویل موقت و قطعی در خصوص آن انجام نشده است به طوری که در اذهان عمومی این ذهنیت به وجود آمده که این پروژه با ایرادات فاحش تمام وافتتاح شده در حالی که چنین چیزی وجود ندارد.
صفری از آغاز و افتتاح ۵ تقاطع غیرهمسطح و پل در شهر اردبیل خبرداد و گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح و پل‌های نیایش، شهید سلیمانی و قدس تا شهریورماه ۱۴۰۱ افتتاح و ساخت پل حافظ و بسیج آغاز می‌شود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: زمانی سکان شهرداری اردبیل را تحویل گرفتم بیش از ۱۰۱۲ نفر نیروی انسانی و ۲هزار نفر نیروی حجمی و فصلی داشت که با ساماندهی این حوزه به حوزه نیروی انسانی آشفته شهرداری نظم اساسی بخشیده و علاوه بر آن ۱۱۹ نفر نیروی بازنشسته ساماندهی شد.

به گفته شهردار اردبیل همچنین برای اولین بار به مناطق پنچ گانه متمرکز اعتبار اختصاص داده شده است به طوری که طی این ماه ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پول داده شده است.

وی در ادامه به بارش بی سابقه برف اشاره کرد و گفت: علرغم کمبودهای بسیار تلاش شبانه روزی خود را برای برفروبی در سطح شهر انجام دادیم ولی باز هم با نارضایتی هایی همراه بودیم که در نوع خود طبیعی به نظر می رسد چرا که مشابه برف امسال در سال ۶۷ و ۷۵ در استان باریده بود که آن مقطع زمانی وسعت اردبیل به این اندازه نبود و شهرک های بسیاری از این تاریخ به بعد ساخته شده است.

صفری یادآور شد: با وجود وعده های وزیرکشور برای پرداخت۴۰ میلیارد تومان برای ساماندهی امکانات برفروبی و تجهیزات زمستانی هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است.
شهردار اردبیل با اشاره به نوسازی ناوگان های شهری اردبیل افزود: برای اولین بار ۳۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و ۳۰ میلیارد تومان وام برای نوسازی اتوبوس‌ها اختصاص یافت تا بتوانیم برای مسیرهای اردبیل – نیر، آبی‌بیگلو و کمربندی‌ها که نیازمند اتوبوس هستند اقدامات لازم را انجام دهیم.
به گفته شهردار اردبیل تمامی اتوبوس‌های این شهر بالای ۱۲ و ۱۵ سال عمر دارند به طوری که با رایزنی های نمایندگان مجلس توانستیم از سهمیه کلانشهرها ۶۰ اتوبوس با ۲۰ درصد قیمت خریداری کنیم که از اردیبهشت تا شهریور ماه سال ۱۴۰۱ تحویل آن آغاز و به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع ترافیک مربوط به ۱۰ سال گذشته است، خاطرنشان کرد: به دلیل این مطالعات موضوع ایجاد تراموا در اردبیل نمی‌تواند محقق شود.
وی همچنین از توزیع ۳ هزار تن قیر رایگان برای اولین بار در استان خبرداد.

شهردار اردبیل افزود: از سال ۸۴ تاکنون موضوع خرید باغ شریعت در دستور کار شهرداری بود که تاکنون محقق نشده بود در حالی که ما از طریق ماده ۹ با تلاش‌های به عمل‌ آمده در طول دو ماه گذشته توانستیم این مسئله را حل کنیم.

وی همچنین یکی از اقدامات مهم دیگر شهرداری را انتقال بازارآهن فروشان دانست که در دستور کار قرار دارد،
صفری تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی، تیراژه را نیز یادآور شد و افزود: ازین بعد هیچ پروژه ای بدون آگهی داده نمی‌شود.