رونمایی از اپلیکیشن ترابال در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اردبیل اپلیکیشن ترابال با محتوای چالش‌های پیش روی فوتبال رشد یافته، در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اردبیل رونمایی شد. به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در آئینی که در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد، اپلیکیشن ترابال توسط سازندگان […]

رونمایی از اپلیکیشن ترابال در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اردبیل

اپلیکیشن ترابال با محتوای چالش‌های پیش روی فوتبال رشد یافته، در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اردبیل رونمایی شد.
به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در آئینی که در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد، اپلیکیشن ترابال توسط سازندگان و طراحان آن معرفی و با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان، رئیس هیئت فوتبال و معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان اردبیل رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.
در این مراسم رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب و کارهای جوانان را فرصت خوبی برای تبیین و تجاری‌سازی ایده‌های جوانان دانست و گفت: جهاددانشگاهی در ادامه رسالت خود جهت ایجاد بستر لازم برای کمک به شکوفایی ایده‌ها و کمک به کارآفرینی، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام به ایجاد این مرکز کرده است.
مهران اوچی اردبیلی افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) در راستای کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌محور، شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و راه‌اندازی ایده‌های کارآفرین با قابلیت تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی و شتاب‌دهی به فعالیت‌های کسب و کارهای جوانان استان در سه فاز ترویج، نوآوری و شتابدهی فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه این مرکز از ایده‌های خلاقانه در حوزه گیاهان دارویی و گردشگری حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه‌های خلاقیت و کارافرینی در کشور، آموزش مهارت‌های خلاقیت و نوآوری به قشر جوان و فارغ‌التحصیل و جویای کار می‌تواند زمینه مساعدی برای اشتغال‌زایی و رونق استان فراهم کند.

فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تداوم و توسعه می‌یابد

معاون امور فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: این مرکز بر اساس تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی از سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده و در اردبیل با برنامه ریزی مناسب جهاددانشگاهی پیش می‌رود.
وحید فروهر با بیان اینکه مرکز منش بستر مناسبی برای فعالیت جوانان خلاق و فناور فراهم کرده است، تصریح کرد: بیکاری جوانان و معضلات حاصل از آن یکی از دغدغه‌های مسئولان است به همین خاطر اداره کل ورزش و جوانان تلاش دارد با همکاری نهادها و فرهنگ‌سازی در قالب برگزاری رویدادهای کارآفرینی و کارگاه‌های آموزشی، نسبت به کاهش و رفع آن اقدام کند.
وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان سعی دارد ضمن تداوم فعالیت مراکز منش به توسعه فعالیت‌های آن اقدام نماید.

آماده همکاری برای معرفی جذب حمایت برای اپلیکیشن ترابال هستیم

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از اهتمام مرکز نوآوری و شتاب‌دهی استان اردبیل برای فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت جوانان گفت:
این مرکز بهترین مکان برای تبادل نظر جوانان و کمک به یکدیگر با ارائه راهکارهای مناسب است.
صمد نوتاش به آمادگی هیات فوتبال استان برای هرگونه همکاری با مرکز منش اشاره و تصریح کرد: آماده همکاری برای معرفی و کمک به تکمیل اپلیکیشن ترابال و جذب حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان برای توسعه آن هستیم.

معرفی محصولات فناورانه‌ در رویداد نیوزدی

در این مراسم دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه مرکز منش زمینه ظهور خلاقیت‌ و ایده‌های جوانان را فراهم کرده است، اظهار کرد: اپلیکیشن ترابال از بهمن‌ماه سال گذشته کار طراحی خود را آغاز کرده بود که بعد از ارزیابی و جذب این تیم جوان در مرکز منش حمایت‌های لازم از آنان برای به سرانجام رساندن کار به عمل آمد.
مهران محمدی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز نوآوری و شتاب‌دهی اردبیل افزود: تاکنون ۲۵ رویداد استارتاپی با حضور ۸۶۵ نفر و ۱۷۳۰ نفر ساعت و ۲۶ کارگاه آموزشی با حضور ۱۰۴۸ نفر و ۲۰۹۶ نفر ساعت برگزار شده است.
وی به برگزاری رویداد نیوزدی اشاره و خاطرنشان کرد: این رویداد برای معرفی محصولات فناورانه‌ برگزار می‌شود تا از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی محصولات دانش بنیان استفاده شود.
محمدی بیان کرد: در رویداد نیوزدی این هفته با رونمایی از اپلیکیشن استعدادیابی و ترانسفر فوتبال، شاهد عملیاتی شدن ایده‌های جوانان خلاق در اردبیل هستیم. این رویداد در آینده نیز با رونمایی از محصولات فناورانه تداوم خواهد داشت.
وی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی استان اردبیل را جزو واحدهای فعال کشور اعلام و اضافه کرد: حمایت از واحدهای فناور در این مرکز در قالب بسته‌های تدوین شده صورت می‌گیرد تا بتواند به صاحبان فکر و اندیشه کمک‌های لازم را برای تبدیل ایده به محصول و خدمات داشته باشد.
در این مراسم با رونمایی از اپلیکیشن ترابال از سازندگان و دست اندرکاران این پلتفرم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد.