جلسه شورای قضایی استان با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استاندار اردبیل در محل دادگستری استان برگزار شد به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه با تبریک حلول ماه شعبان و تبریک اعیاد شعبانیه به ذکر اهمیّت […]

جلسه شورای قضایی استان با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استاندار اردبیل در محل دادگستری استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه با تبریک حلول ماه شعبان و تبریک اعیاد شعبانیه به ذکر اهمیّت ثبت اسناد پرداخت و گفت: خوشبختانه تشکیلات قضایی استان در هماهنگی و همکاری منسجم با یکدیگر توانسته اند به نتایج و موفقیت های مطلوب دست پیدا کنند، به طوریکه سازمان ثبت اسناد و املاک استان توانسته است رتبه های برتر کشوری را در حوزه کاداستر به دست آورد.
وی با قدردانی از اعضای شورای قضایی ابراز امیدواری کرد تا با پشتکار و بهرمندی از تخصص و فن آوری های نوین در عرصه خدمت رسانی به مردم در جلب رضایتمندی عمومی مردم بیش از پیش موفق عمل شود.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به کسب رتبه های برتر دستگاه قضایی استان طبق ارزیابی های بعمل آمده از مرکز اظهار داشت: با توجه به موقعیّت جغرافیایی و مرزی بودن استان اردبیل و حساسیت های منحصر بفرد استان و اشرافیّت مسئولان استانی بر این موضوع شاهد همکاری بسیاری خوبی مابین دستگاه های اجرایی و قضایی در استان هستیم.
در ادامه این جلسه محمدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گزارشی از اقدامات و عملکرد انجام گرفته ارائه نمود و سپس دکتر عاملی استاندار اردبیل با اشاره به کم برخوردار بودن استان در حوزه های مختلف اقتصادی، جاده ها و بزرگراه ها ابراز امیدواری کرد تا مسئولان رده بالای کشوری با توجه به پتانسیل بالای استان در رونق بخشیدن به رشد و توسعه کشور به ویژه در بحث کشاورزی اهتمام جدی و ویژه به استان داشته باشند.
وی با قدردانی از مجموعه قضایی استان به ویژه حمایت های قانونی و قضایی رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان خاطر نشان کرد: همواره حمایت های دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی دستگاه های اجرایی موجب پیشرفت در ارایه خدمت رسانی به مردم شده است.
استاندار اردبیل با قدردانی از مسئولان و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک گفت: تلاش جهاد گونه و شبانه روزی موجب شده است تا شاهد افزایش چشمگیر ثبت املاک و اراضی ملی و منابع طبیعی در سامانه حدنگار در استان باشیم و این موضوع مسلماً به کاهش اختلافات و دعاوی ملکی در استان بسیار کمک می کند. وی همچنین در بحث رونق بخشیدن به فضای کسب و کار خواستار تسهیل در روند ثبت شرکت ها در اداره کل ثبت اسناد و املاک گردید.
دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با قدردانی از حمایت های قضایی دستگاه قضایی استان از سرمایه گذاری مشروع و قانونی به منظور حمایت از تولید گفت: امید است تداوم و استمرار این امر موجب رونق تولید و اشتغال در استان گردد.
وی با توجه به لزوم اشتغال زایی و حمایت از تولید بر ضرورت تسهیل و آسان سازی ثبت شرکت ها تاکید کرد و گفت: هر گونه مراجعه به ثبت به منظور ثبت شرکت باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود و این موضوع با تشکیل کارگروه نظارتی از مرکز به جد پیگیری می شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ضرورت حدنگاری در کشور از حدنگاری بیش از ۹۰ درصد عرصه ملی در کشور خبر داد و گفت: در استان اردبیل نیز با حمایت های دستگاه قضایی و استانداری اردبیل اقدامات جهشی خوبی اتفاق افتاده است و بر همین اساس و به منظور افزایش ثبت حدنگاری و صدور سند تک برگی برای اراضی به ویژه اراضی کشاورزی در استان افزایش اعتبار حدنگاری در نظر گرفته شده است که امید است با این تامین اعتبار روند ثبت حدنگار کشاورزی در استان سرعت چشمگیر داشته باشد.
وی از کشاورزان منطقه خواست با توجه به فراخوان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مبنی بر صدور سند تک برگی هر چه سریع تر با تهیه مدارک و مستندات خواسته شده نسبت صدور سند تک برگی اراضی خود اقدام نمایند.