رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نیر گفت: بازگشت پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی و گرم به سمت زیستگاه های اصلی آغاز شده است. حسین عبداللهی با تبریک ۱۲ اسفند روز جهانی حیات وحش اظهار داشت: کوچ پرندگان مهاجر در فصل پاییز هر سال از مناطق سردسیر سیبری به سمت شمال آفریقا و تالاب های جنوب […]

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نیر گفت: بازگشت پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی و گرم به سمت زیستگاه های اصلی آغاز شده است.

حسین عبداللهی با تبریک ۱۲ اسفند روز جهانی حیات وحش اظهار داشت: کوچ پرندگان مهاجر در فصل پاییز هر سال از مناطق سردسیر سیبری به سمت شمال آفریقا و تالاب های جنوب ایران آغاز می شود که تعدادی از این پرندگان ممکن است با انتخاب شرایط برخی مناطق، زمستان خود را در نواحی مرکزی ایران هم سپری کنند.

وی بیان کرد: با گرم شدن هوا کوچ پرندگان به سمت زیستگاه اصلی خود آغاز می شود که امسال هم روستای یامچی علیا و نواحی اطراف آن در شهرستان نیر به دلیل نزدیکی به سد یامچی، پذیرای لک لک ها در راه بازگشت است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نیر ادامه داد: تعداد چشمگیری از این لک لک ها به دلیل شرایط خوب آب و هوایی و منابع غذایی مدتی را در این منطقه گذرانده و نسبت به تخم گذاری و رشد جوجه های خود اقدام می کنند که پس از امکان پرواز آن ها، به سمت سرزمین اصلی خود ادامه مسیر می دهند.

وی افزود: در مسیر کوچ بهاره پرندگان مهاجر صحنه های حضور تدریجی دسته های کوچک و بزرگ و لانه گزینی آن ها، بسیار دیدنی است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: مجموعه حفاظت محیط زیست شهرستان نیر و یگان حفاظت آن نسبت به رصد وضعیت روزانه حیات وحش و به ویژه لک لک های مهاجر اقدام نموده و مراقبت های لازم را به عمل می آورد.

وی بابیان اینکه حفظ زیستگاه های شهرستان نیر به عنوان استراحتگاه میان راهی در پدیده کوچ از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: پایش از زیستگاه ها و مناطق اطراف سد یامچی به صورت مستمر انجام می شود و در کنار آن نیاز به همکاری و همراهی مردم عزیز منطقه داریم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نیر از اهالی شهرستان خواست با رفتار مهربانانه خود، روزهای ماندگار و خاطرات شیرینی برای این میهمانان زیبا خلق کنند.