در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار شهرستان اردبیل: بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو تاکید شد در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار شهرستان اردبیل که در محل فرمانداری انجام شد فرماندار اردبیل خواستار تعامل و همکاری بین بخشی دستگاههای حوزه سلامت در راستای مبارزه […]

در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار شهرستان اردبیل:
بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو تاکید شد
در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار شهرستان اردبیل که در محل فرمانداری انجام شد فرماندار اردبیل خواستار تعامل و همکاری بین بخشی دستگاههای حوزه سلامت در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز دام در شهرستان اردبیل شد و بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو از توابع شهرستان اردبیل تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، مهندس سید محمد اعتماد اعجازی با بیان اینکه دامپزشکی در تامین امنیت غذایی نقش بسیار حساسی در جامعه دارد گفت امنیت غذایی یک موضوع بین بخشی است و با مشارکت و همکاری سازمانها، نهادها و ارگانهای مختلف و مردم تامین می شود.
فرماندار اردبیل با انتقاد از کشتار غیر مجاز دام در برخی از محورهای مواصلاتی اردبیل علی الخصوص در شهر آراللو خواستار نشست هم اندیشی دستگاههای مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای برطرف نمودن این معضل اساسی در جامعه شد و افزود ما در حوزه امنیت غذایی با کسی تعارف نداریم و با جدیت به موضوع ورود کرده و مشکل را حل می کنیم.
مهندس اعتماد اعجازی با اشاره به کندی پیشرفت احداث کشتارگاه دام شهر آراللو از توابع شهرستان اردبیل افزود این موضوع برای ما قابل قبول نیست و باید سریعا تعیین تکلیف شود و اگر مشکلی در سر راه احداث این کشتارگاه وجود دارد لازم است با همکاری بین بخشی مرتفع شود و یا به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.
فرماندار اردبیل در پایان سخنانش بر گستردگی خدمات دامپزشکی در جامعه تاکید کرد و گفت تلاش می کنیم اعتبارات دامپزشکی در سالجاری تقویت شود.
در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک انتصاب فرماندار اردبیل گفت دامپزشکی با توجه به ابعاد گسترده وظایف و مسئولیت ها یکی از ارگانهای اصلی زمینه ساز تامین امنیت غذایی است و یکی از زیر ساخت ترین ادارات و تشکیلات در دو بعد اقتصادی و بهداشتی است که متاسفانه با دو معضل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مواجه است.
دکتر بهلول تکلوی در عین حال خاطرنشان کرد بازدیدهای میدانی در دو هفته گذشته نشان می دهد معضل کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو اردبیل به کلی برطرف شده و علیرغم ااینکه دامپزشکی فاقد قوه قهریه است ما این اتفاق را مدیون تلاشها و همکاریهای شبانه روزی رئیس دستگاه قضایی و دادستان شهر هیر هستیم.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بار دیگر ضمن تشکر از دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان که با جدیت پیگیر موضوع هستند افزود با تعامل و همکاری خوبی که بین دستگاههای اجرایی حاکم است اقددامات خوبی در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز در سطح استان آغاز شده و در ماههای آتی اثرات آن مشهود خواهد بود.