كالاهاي بدون شناسه اصالت ندارند ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: كالاهايي كه شناسه ندارند، از اصالت برخوردار نبوده و مردم از خريد چنين كالاهايي خودداري كنند. رامين صادقي در گفت‌و گو با بازار، اظهار كرد: در قالب ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا تمامي محصولات توليد داخلي، خارجي و وارداتي […]

كالاهاي بدون شناسه اصالت ندارند
ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: كالاهايي كه شناسه ندارند، از اصالت برخوردار نبوده و مردم از خريد چنين كالاهايي خودداري كنند.
رامين صادقي در گفت‌و گو با بازار، اظهار كرد: در قالب ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا تمامي محصولات توليد داخلي، خارجي و وارداتي بايد شناسه معتبر داشته باشند تا امكان عرضه و فروش آن به وجود آيد.
وي تصريح كرد: در اين شناسه مبدأ توليد محصول و واردات آن مشخص مي‌شود كه از اوايل سال ۹۸ اين قانون با هدف مبارزه با قاچاق كالا و تأييد اصالت آن به انجام مي‌رسد.
ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: شناسه‌دار كردن كالاها در حقيقت مبارزه هوشمندانه با كالاهاي قاچاقي است كه وارد اقتصاد كشور شده و به اشتغال و توليد صدمه و لطمه وارد مي‌كند.
صادقي افزود: در گام اول تمامي كالاهاي توليدي در حوزه لوازم خانگي مشمول ثبت شناسه شده بودند و در مراحل بعد نيز كالاهاي ديگر نظير لوازم يدكي و محصولات صنعتي مشمول اين طرح شناسه‌دار كردن محصولات شده‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: هموطنان براي اطلاع از اصالت كالا مي‌توانند از طريق گوشي تلفن همراه كد دستوري #۴۷۷* را گرفته و با وارد كردن كد كالاي مورد نظر از اصالت آن مطلع شوند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل اضافه كرد: تلاش بر اين است تا در قالب اين طرح جلوي قاچاق كالا گرفته شده و اصالت توليد داخلي كالا نيز به صورت مناسب و طبق استاندارد‌هاي تعريف شده مشخص شود.