موج تحریم‌ های بین‌المللی علیه روسیه

  پرینت
موج تحریم‌ های بین‌المللی علیه روسیه
شناسه خبر : 3746 | تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

موج تحریم‌ های بین‌المللی علیه روسیه استرالیا، تایوان، فرانسه و اتحادیه اروپا هم در اقدامی به وضع تحریم‌ ها علیه روسیه بابت حمله به اوکراین دست زده‌اند. استرالیا امروز (جمعه) تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع کرد که شامل یکسری از شهروندان نخبه و قانونگذاران می‌شود و گفته که غیرقابل قبول است که چین محدودیت‌های […]

موج تحریم‌ های بین‌المللی علیه روسیه

استرالیا، تایوان، فرانسه و اتحادیه اروپا هم در اقدامی به وضع تحریم‌ ها علیه روسیه بابت حمله به اوکراین دست زده‌اند.

استرالیا امروز (جمعه) تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع کرد که شامل یکسری از شهروندان نخبه و قانونگذاران می‌شود و گفته که غیرقابل قبول است که چین محدودیت‌های تجاری را با مسکو آن هم در زمانیکه به اوکراین یورش برده، تسهیل کرده است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا  در یک نشست خبری گفت: ما با شرکای خود برای اعمال موج جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه همکاری می‌کنیم تا فشارها بر این کشور تشدید شود. این تحریم‌های جدید علیه اولیگارش‌های روسی است که قوای مالی آنها برای مسکو مهم است و همچنین ۳۰۰ نفر دیگر از اعضای پارلمان روسی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند که به استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک در استان دونباس رای دادند.

موریسون همچنین از فقدان واکنشی قوی و قاطع از سوی چین انتقاد کرد که یکسری از محدودیت‌های تجاری را با مسکو تسهیل کرده است.

نیوزیلند  نیز تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده که شامل ممنوعیت سفر به روسیه و ممنوعیت تجارت کالا با ارتش این کشور می‌شود.

در این میان، وزارت امور خارجه  تایوان  نیز اعلام کرد، تایپه نیز به جمع تحریم کنندگان بین‌المللی روسیه می‌پیوندد و در بیانیه‌ای گفت: دولت به شدت متاسف است که روسیه به جای حل مناقشات از طریق گفت‌وگوهای صلح آمیز دیپلماتیک راه نظامی و حمله با زور را در پیش گرفته و دیگران را می‌آزارد. دولت تایوان با هدف واداشتن روسیه به توقف حمله نظامی علیه اوکراین و انتخاب گفت‌وگوهای صلح آمیز میان تمامی طرف‌های درگیر اعلام می‌کند که به تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی علیه مسکو ملحق می‌شود.

همچنین  شارل میشل، رئیس شورای اروپایی  نیز امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا تصمیم سیاسی برای وضع تحریم علیه روسیه بابت حمله به اوکراین اتخاذ کرده است.

وی در نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا گفت: ما یک تصمیم سیاسی برای افزودن به بسته تحریمی خود گرفته‌ایم که می‌تواند برای رژیم روسیه دردناک و طاقت فرسا باشد. ما همچنین درباره حمایت از مردم و دولت اوکراین برای بسیج ظرفیت مالی و حمایت بشردوستانه صحبت کردیم.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی  نیز امروز گفت: تحریم‌های جدید علیه روسیه ۷۰ درصد از بخش بانکداری این کشور و شرکت‌های کلیدی دولتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و روسیه را از دسترسی به فناوری‌های مدرن محروم می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا در نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا ادامه داد: نخست، این بسته شامل تحریم‌های مالی است که دسترسی روسیه را به مهمترین بازارهای سرمایه قطع می‌کند. ما اکنون ۷۰ درصد از بازار بانکی روسیه را هدف قرار داده‌ایم. همچنین، شرکت‌های دولتی کلیدی از جمله در زمینه دفاعی نیز هدف قرار می‌گیرند. این تحریم‌ها هزینه‌های استقراض و تورم در روسیه را افزایش می‌دهد و به تدریج پایه صنعتی روسیه را منهدم می‌کند. همچنین این تحریم‌ها روسیه را از دسترسی به فناوری‌های حیاتی از جمله میکروچیپ‌ها محروم می‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه  نیز امروز اعلام کرد که دولتش تحریم‌هایی را علیه روسیه جدا از آنچه که اتحادیه اروپا وضع کرده، اعمال می‌کند و به زودی طیف این تحریم‌ها اعلام می‌شود.

برچسب ها
اخبار مشابه
تخفیف ۱ تا ۹ میلیون به هنرکارتی‌ها برای ثبت‌نام در دوره‌های هنری و سینمایی
نمره مردودی مسئولین فرهنگی در ترویج و اعتلای عفاف و حجاب
تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل / اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در کارخانه‌ تُن ماهی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.