اقدام قابل توجه فرماندارنیر: احیای شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان نیر سرپرست فرمانداری شهرستان نیر از احیای شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان نیرخبرداد. شهرام محمدی درجلسه بررسی مسائل و مشکلات این شرکت تعاونی اظهار کرد: به منظور تسریع در رشد، شکوفایی و توسعه شهرستانی، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی […]

اقدام قابل توجه فرماندارنیر:

احیای شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان نیر

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر از احیای شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان نیرخبرداد.

شهرام محمدی درجلسه بررسی مسائل و مشکلات این شرکت تعاونی اظهار کرد: به منظور تسریع در رشد، شکوفایی و توسعه شهرستانی، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه زا بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، این تعاونی احیا می شود.

محمدی گفت: این شرکت، در حال حاضر حدود ۵۱۲ عضو دارد که با این عضو و سهام داری که نشاندهنده اعتماد مردم نیر به این شرکت است.

وی افزود: این شرکت امسال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین تعاونی‌های توسعه و عمران شمالغرب کشور مفتخر به کسب عنوان «تعاونی برتر استان» شد.

سرپرست فرمانداری نیر تصریح کرد: شرکت تعاونی توسعه و عمران نیر موجبات رشد و آبادانی شهرستان، اشتغال جوانان و توسعه عدالت اجتماعی از طریق افزایش سطح معیشت مردم آن هم با مشارکت حداکثری اهالی را فراهم خواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت های مردمی در این شهرستان با هدف توسعه بخش های اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، گردشگری و غیره باید در اولویت برنامه های شرکت تعاونی توسعه عمران منطقه قرار گیرد، ادامه داد: این شرکت به عنوان نهادی مردمی می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی فراهم کند، ضمن آنکه منافع حاصل از فعالیت های این شرکت باید به مردم برگردد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه این شرکت در ایجاد اشتغال و فضای کار در منطقه ادامه داد: توسعه همه جانبه این شهرستان از اهدف مهم شرکت تعاونی توسعه و عمران است که انتظار می رود کلیه اعضا در این خصوص دقت و مشارکت لازم را داشته باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های این شرکت برای رفع مشکلات مربوط به اجرای پروژه ها و طرح های مختلف عمرانی، اقتصادی، گردشگری و مانند آن به نحو مطلوب بهره برد، گفت: با توجه به راهکارهایی که از طریق قانون گذار پیش بینی شده، فعالیت شرکت تعاونی توسعه عمران در تسریع بسیاری از طرح های این منطقه می تواند موثر باشد.

وی ایجاد درآمد پایدار توسط این شرکت را ضروری دانست و اظهار داشت: این امر موجب می شود تا این شهرستان از وجود یک شرکت تعاونی توسعه عمران قدرتمند بهره ببرد.

فرماندار نیر با اشاره به مصوبات هیات دولت در زمینه شرح وظایف و اساسنامه این شرکت، یادآور شد: دولت تلاش می کند با تشکیل چنین شرکت هایی، ظرفیت های مردمی را به سمت توسعه منطقه بکشاند.

محمدی ابراز امیدواری کرد تا فعالیت این شرکت تعاونی بتواند موجب ارائه خدمات مطلوبتر به مردم منطقه شود.

امام جمعه شهرستان نیر همدر این جلسه با بیان اینکه رفع موانع قانونی فراروی شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران، لازمه موفقیت این شرکت‌هاست، گفت: باید با تمام توان از این تعاونی‌ها، حمایت و پشتیبانی شود.

حجت الاسلام آیت نعمتی با اشاره به جایگاه تعاون و همکاری در آموزه‌های اسلامی افزود: اسلام دین اتحاد و انسجام بوده و بدون مشارکت اجتماعی مسلمانان نمی‌توان تضمینی برای اجرای احکام اسلامی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ تعاون و همکاری باید در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تعاون و همکاری از پایه‌های اجرایی برای احکام اسلامی بوده و می‌توان گفت که اسلام دین تعاون، وحدت و همکاری است.

نعمتی تأکید کرد: باید بر تعداد تعاونی‌های بخش خصوصی در جامعه روز به روز افزوده شود و زمینه مشارکت مردم در امور اقتصادی و کسب و کار بر پایه تعاونی‌ها فراهم شود.

در ادامه این نشست عرفان حسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیر، رئیس هیات مدیره قبلی و فعلی به ارائه گزارشی درخصوص شکل گیری این شرکت پرداخته و اقدامات و برنامه های این شرکت از سوی اعضای هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفت