استاندار اردبیل: اصلاح فضای کسب و کار تولید در اردبیل را سرعت می‌دهد استاندار اردبیل گفت: اصلاح فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها تولید را شتاب بیشتری می بخشد. سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های صادرکننده مجوز برای سهولت و بهبود فضای کسب و […]

استاندار اردبیل:

اصلاح فضای کسب و کار تولید در اردبیل را سرعت می‌دهد

استاندار اردبیل گفت: اصلاح فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها تولید را شتاب بیشتری می بخشد.

سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های صادرکننده مجوز برای سهولت و بهبود فضای کسب و کار باید به کاهش فرآیندها کمک کنند تا با مانع زدایی بسترهای لازم برای جلب رضایت کارآفرینان و سرمایه گذاران به وجود آید.

وی برگزاری جلسات منظم با هدف اصلاح و بهبود فضای کسب و کار را در استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار حضور مدیران شرکت‌های خدمات رسان در این جلسات، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و برخی دستگاه‌های اجرایی با حضور مستمر می‌توانند قوانین مزاحم را رفع کرده و به بهبود فرآیندها کمک کنند.

استاندار اردبیل بانک‌های عامل را از مانع تراشی در مسیر پرداخت تسهیلات برحذر داشت و گفت: در ماه پایانی سال نباید به بهانه کمبود منابع قفلی بر در واحدهای تولیدی زده شود بلکه بهتر است تا روز آخر کاری پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی و تولیدی در دستور کار بانک‌ها باشد.

عاملی ترخیص تجهیزات تله سیژ مشگین و خلخال را از طریق سازمان اموال تملیکی و گمرک یادآور شد و بیان کرد: در روزهای آینده با مصوبه ستاد تسهیل این تجهیزات با پرداخت حق و حقوق قانونی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود تا به سرعت پروژه گردشگری شابیل مشگین شهر و اندبیل خلخال اجرایی شود.

وی همچنین با حمایت از واحدهای دانش بنیان از شهرک‌های صنعتی استان خواست؛ زمین مورد نیاز برای احداث شرکت‌های دانش بنیان فعال را فراهم کند.

در این جلسه تعدادی از صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان با طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود در حوزه بانک‌ها صدور مجوزهای قانونی از طریق دستگاه‌های اجرایی و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی خواستار گره گشایی در مسیر تولید استان شدند