گردشگری با کمترین هزینه ، بهره‌وری بالا دارد استاندار اردبیل گفت: گردشگری به عنوان حوزه زودبازده ، می تواند با کمترین هزینه و زمان، بهره وری بالایی داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با محوریت گردشگری تصریح کرد: آسیب شناسی […]

گردشگری با کمترین هزینه ، بهره‌وری بالا دارد

استاندار اردبیل گفت: گردشگری به عنوان حوزه زودبازده ، می تواند با کمترین هزینه و زمان، بهره وری بالایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با محوریت گردشگری تصریح کرد: آسیب شناسی در خصوص عقب ماندگی ها در استان و به ویژه حوزه گردشگری، رونق این بخش را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: وضعیت استان در حوزه های مختلف مناسب نیست و برای جبران عقب ماندگی ها باید به دنبال حرکت های تحول آفرین باشیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: زنجیره های ناقص در حوزه گردشگری باید با برنامه ریزی های لازم تکمیل شده تا در کمترین زمان رونق و تولید ثروت را در این بخش ایجاد کند.

عاملی با بیان اینکه مدیریت منابع و هدفگذاری برای نتیجه بخش بودن اقدامات ضروری است ، افزود: با اینکه پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری داریم ، باید دلایل عدم حضور گردشگران خارجی در استان را شناسایی و برای ایجاد جذبه بیشتر گردشگری در استان تلاش کنیم.

وی به انتخاب استان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اشاره کرد و خواستار استفاده از این ظرفیت در راستای بهره مندی بهتر برای توسعه گردشگری استان شد.

استاندار اردبیل در ادامه به مشکلات موجود در زیرساخت های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اقداماتی در راستای تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی از جمله بزرگراه شمال تا جنوب در استان در حال انجام است.

وی از جذب ۷۰۰ میلیارد تومان در سه ماهه اخیر به پروژه های زیرساختی استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای تسریع دراجرای زیرساخت های لازم از جمله تجهیز فرودگاه ، تامین نیازمندی های گاز ، برق راه و راه آهن اختصاص یافته است.

عاملی در ادامه با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان مناسب نیست ، خواستار همدلی و احساس مسوولیت همه قشرها اعم از بخش خصوصی و دولتی در ایجاد فضای کسب و کار در استان شد.

وی اظهار کرد: با برخی تنگ نظری ها ، فضای کسب و کار درست نمی شود و فضای کسب و کار زمانی حل می شود که بخش خصوصی و دولت با همدلی و وحدت برای تامین آینده فرزندان این مرز و بوم تلاش کنند.

در این جلسه تعدادی از فعالان حوزه گردشگری و مدیران مرتبط مشکلات موجود در حوزه گردشگری از جمله نبود زیرساخت های ارتباطی مناسب برای حضور گردشگر و زیرساخت ها برای ذائقه های مختلف گردشگری ، ایجاد کمپ های ورزشی برای حضور تیم های ملی و زمینه سازی برای جذب گردشگر، حل معضل خانه های مسافر برای جلوگیری از رکود هتل ها و ضرر دهی اماکن اقامتی ، اجرای طرح های بازگشایی معابر و ایجاد پارکینگ در اطراف بازار سنتی اردبیل و معرفی پتانسیل های گردشگری زمستان برای حضور گردشگر در تمام فصول را بیان کردند.