پروژه های سرمایه گذاری شده در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال 1401 همزمان با برگزاری جشن انقلاب در 20 بهمن ماه سالجاری رونمایی شد.

به گزارش تایماز نیوز، قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت ضمن گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اظهار داشت: شکستن هیمنه کاپیتولاسیون و تابوی غرب وحشی از طرف انسان های بزرگ ساطع و مترتب بوده و جز با مکتب حضرت امام خمینی (ره) که متاسّی از مکتب و نهله فکری حضرت امام حسین (ع) می باشد، امکانپذیر نبود و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری به تنهایی در مقابل جهان استکبار قد علم نموده و ایستادگی می کند.

وی افزود: تجاوز دشمن به خاک ایران اسلامی در سایه وحدت، صفا، صمیمیت، برادری، تفکر جهادی، ایثار و شهادت پس رانده شد. شرف ما به بسیجی بودن، رزمنده بودن، اخوت و مدارا کردن می باشد. مقام عظمای ولایت بر لعاب، چهره و زیباسازی فرهنگی تاکید داشته و در صورت فرهنگ سازی می توان در مسائل مختلف موفق شد. یکی از مفاخر واژگانی و دیالوگ حضرت امام خمینی (ره) این بود که فرمود: عشایر ذخایر انقلاب هستند.

محمدی بیان کرد: انقلاب اسلامی معجزه عصر بوده و تحریم های ظالمانه شورای امنیت، اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا با تفکر انقلابی خنثی سازی می شود. تحریم سپاه از طرف غرب بیشتر بخاطر نقش آفرینی این نیروی پاسدار انقلاب در اقتصاد مقاومتی، امنیت و اقتدار غذایی کشور می باشد. انقلاب شکوهمند اسلامی در جای- جای دنیا بخاطر ایستادگی در مقابل غرب مورد ستایش قرار گرفته و انشاالله دهه فجر نقطه عطفی برای برادری، اخوت، با هم بودن، با هم پرواز کردن و با هم اوج گرفتن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۹ پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال افتتاح شدند که توسط کارشناسان مجرب و کارگران ماهر این بنگاه اقتصادی عملیاتی شده اند. شرکت مغان شاگرد اول همه شرکت های کشت و صنعت در کشور بوده و نقش آفرینی آن در تامین امنیت غذایی بحث روز بیت رهبری، ریاست جمهوری و مجلس است. مغان پر از جوانان و کارشناسان مومن، مجرب و شایسته بوده و در ضمن احترام به پیشکسوتان باید در عرصه مدیریتی شرکت مغان به جوانان نخبه میدان داده شود.

وی ضمن بیان اینکه حدود ۱۰ هزار هکتار کشت پائیزه انجام شده و نهاده های آن در سر مزرعه به نحو احسن مدیریت می شود، ادامه داد: خاک مغان ارزشمند بوده و در هر نقطه ای از کشور که زمینی حتی به مراتب کمتر از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان باشد، آن را قدر دانسته و ارج می نهند ولی با نهایت تاسف مغرضانی هستند که نه تنها قدر ۲۳ هزار هکتار زمین با زیرساخت ها و امکانات وسیع آن را نمی دانند بلکه به انحای مختلف درصدد تخریب هستند.

جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارساباد مغان خاطر نشان ساخت: مبارزه با تبعیض ایده جمهوری اسلامی بوده و برای آن تاوان سنگینی پرداخت شده است تا به استقلال، عزت و جایگاه والای فعلی که قابل افتخار است، دست یافته ایم. غربی ها که به فکر غارت و چپاول منابع زیرزمینی و روزمینی کشورهای جهان سوم هستند، پیش از این از طریق جنگ نظامی وارد می شدند ولی در حال حاضر با حرکت خزنده فرهنگی بدنبال تاثیرگذاری بر افکار و اذهان هستند.

وی تاکید کرد: آمریکا در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با کودتا بر علیه دولت قانونی مصدق، شاه فراری را دوباره به مملکت برگرداند. قبل از محمدرضای پهلوی نیز رضاخان حلقه به گوش را بر سر کار آورده و پس از مدتی که دیگر تاریخ مصرف وی تمام شده بود، تبعید کردند. بایستی ضمن عبرت گیری از تاریخ برای آینده برنامه ریزی بکنیم. بصیرت لازمه ملت هوشیار ایران بوده و باید قدر و جایگاه فعلی خویش در دنیا را که با خون دل های فراوان بدست آمده است، بدانیم.

فرماندار شهرستان پارساباد مغان تصریح نمود: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی روستاها و شهرهای دورافتاده کشور از زیرساخت هایی مثل جاده های مواصلاتی، تلفن، آب، برق و گاز بهره مند شده اند. سال گذشته ۴۴ پروژه عمرانی با ۲۵۰ میلیارد تومان و امسال ۹۴ پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به مرحله بهره برداری رسیده است. علیرغم شیطنت ها، شایعه پراکنی ها و سیاه نمایی های فراوان مردم همچنان پشتیبان نظام، ولایت و آرمان های والای شهدا هستند. انقلاب ما انقلاب معنوی و الهی بوده و مردم قدردان خدماتی هستند که بیش از پیش انجام می گیرد.

هوشنگ محمدی، مدیر امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار داشت: پروژه های زیادی در این بنگاه اقتصادی در طول یکسال گذشته اجرایی شده اند که بخش عمده ای از آنها در دهه مبارک فجر بصورت رسمی افتتاح می شوند و قسمت عمده ای از آنها که پروژه زهکشی ۲ هزار هکتار از اراضی شرکت، آبیاری زیرسطحی به میزان ۱۲۰۰ هکتار و پروژه اجرای مسکن ملی جزو آنها می باشد، در آینده نزدیک با قدرت تمام اجرایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: احداث مرکز تغذیه در سایت ۶ هزار راسی، احداث باکس گوساله دانی در سایت های ۶ هزار راسی و ۸ هزار راسی، احداث جایگاه توسعه زیرساخت ایستگاه های موجود در سایت های ۸ هزار راسی و ۶ هزار راسی، اجرای زهکشی زیرزمینی در بخش ۱۰ زراعی به میزان ۵۰ هکتار، احداث حوضچه های رزروار و آبگیر ایستگاه پمپاژ و اجرای خط انتقال آب از کانال اصلی با لوله کازوگیت، احداث نهالستان و احداث باغ الگویی متراکم بخشی از پروژه های اجرا شده در سالجاری می باشند که در دهه مبارک فجر امسال افتتاح شدند.

لازم بذکر است، در مراسم برگزاری جشن انقلاب که در سالن اجتماعات شهرک شهید آیت الله غفاری برگزار شد، سلسله برنامه هایی از قبیل موسیقی زنده سنتی و پاپ، تئاتر طنز و مسابقه به مورد اجرا گذارده شده و ویدئوکلیپی از برنامه های عمرانی اجرا شده در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پخش گردید و بصورت نمادین از پرده طرح های عمرانی رونمایی بعمل آمد.

شایان ذکر است، پس از مراسم فوق الذکر کلنگ آغاز کاشت صنوبر موسوم به طرح فدک با غرس نهال توسط مدیرعامل، رئیس، اعضای هیئت مدیره، مدیران و پرسنل شرکت و مسئولین شهرستانی انجام گرفت. در ادامه ضمن بازدید از پروژه های افتتاح شده مجتمع دامپروری و بریدن روبان، مرکز تغذیه سایت ۶ هزار راسی دامپروری افتتاح گردید.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان