مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اعلام خبر فوق گفت: ۳۸ درصد مصرف سوخت خودروها در استان اردبیل به گاز طبیعی فشرده اختصاص دارد، بطوریکه مصرف این سوخت پاک در ۲۴۶ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۵۹ میلیون متر مکعب بوده و در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۵.۵ […]

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اعلام خبر فوق گفت: ۳۸ درصد مصرف سوخت خودروها در استان اردبیل به گاز طبیعی فشرده اختصاص دارد، بطوریکه مصرف این سوخت پاک در ۲۴۶ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۵۹ میلیون متر مکعب بوده و در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، سید حجت مدنی اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ مصرف سی ان جی به عنوان سوخت خودرو جزو استان های پیشرو در کشور محسوب شده و میانگین مصرف این فرآورده در استان از میانگین کشور بالاتر است.
وی با اشاره به پتانسیل تولید گاز طبیعی فشرده در کشور تصریح کرد: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر کشور گسترده شده امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت خودروها وجود دارد.
مدنی افزود: با دارا بودن ۶۹ باب جایگاه سی ان جی به طور میانگین روزانه ۶۴۶ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده به خودروهای گازسوز در سراسر استان تحویل داده شده است