تایماز نیوز به گزارش  ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ مطالعه‌ کتاب در بین نسل کودک و نوجوان آنها را بیمه فرهنگی می‌کند و نیاز است قرارگیری کتاب در سبد نیازمندی‌های خانواده‌ها صدچندان شود. به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده در گفت و گویی خبری […]

 

 

تایماز نیوز به گزارش  ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ مطالعه‌ کتاب در بین نسل کودک و نوجوان آنها را بیمه فرهنگی می‌کند و نیاز است قرارگیری کتاب در سبد نیازمندی‌های خانواده‌ها صدچندان شود.

به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده در گفت و گویی خبری اظهارکرد: اهمیت‌دهی مسئولان به فرهنگ پایه و ارج‌ نهادن به ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضرورتی اساسی است.

وی رسالت کانون پرورش فکری را توسعه مهارت‌های مختلف و محوری‌ترین فعالیت را کتاب و کتاب‌خوانی دانست و افزود: توجه توسعه‌محور مسئولان به جامعه کودک و نوجوان و فعالیت‌های این نهاد سرمایه‌گذاری امن و مطمئنی جهت پرورش مهارت‌های مختلف زندگی در آن‌ها فراهم می‌آورد.

وی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این استان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌هاست و برای تحقق این امر باید بیش از پیش تلاش شود.

وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌باشد.