رئیس مجمع نمایندگان اردبیل: توزیع ناعادلانه ثروت به کاهش جمعیت روستایی و شهرهای کوچک منجر شده است ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: توزیع ناعادلانه ثروت کاهش جمعیت روستایی و شهرهای کوچک را دامن زده و مهاجرت‌ها را افزون کرده است. صدیف بدری ۲۰ تیر در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل اظهار […]

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

توزیع ناعادلانه ثروت به کاهش جمعیت روستایی و شهرهای کوچک منجر شده است

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: توزیع ناعادلانه ثروت کاهش جمعیت روستایی و شهرهای کوچک را دامن زده و مهاجرت‌ها را افزون کرده است.

صدیف بدری ۲۰ تیر در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل اظهار کرد: بدون توجه به سند آمایش سرزمینی که تنها در حد حرف و شعار باقی مانده، توسعه ناعادلانه صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش‌های مختلف رقم خورده که این امر نارضایتی‌ مردم را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در حالی که استان‌های مرکزی کشور نظیر کرمان، یزد و اصفهان از بیشترین سهم دولتی در توسعه صنایع مادر بهره‌مند شده‌اند، استان اردبیل هیچ بهره‌ای از این صنایع مادر و زیربنایی نبرده و در غربت باقی مانده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ضرورت توزیع عادلانه ثروت کشور را یادآور شد و گفت: ناترازی در این حوزه باعث شده تا جمعیت روستایی به کمتر از ۲۳ درصد برسد و در شهرهای کوچک نرخ رشد جمعیت به شرایط فاجعه‌بار رسیده باشد.

بدری افزود: این ناعدالتی در توزیع اعتبارات تناسبی با برنامه و چشم‌انداز ۲۰ ساله و برش پنج ساله ندارد و سال به سال فقر و تنگدستی در استان‌های محروم نظیر اردبیل بیشتر و برخی از استان‌ها از سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر در توسعه زیرساخت‌ها و بخش حمل و نقل اتفاقاتی در استان رخ داده که امیدبخش به نظر می‌رسد و با تداوم آن قطعا رویه سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار استان نیز بهبود می‌یابد.

بدری از تکمیل راه‌ آهن اردبیل – میانه و توسعه بزرگراه‌ها به عنوان شاه بیت توسعه و عناصر سرمایه‌گذاری یاد کرد و ادامه داد: بعد از ۱۵ سال راه آهن اردبیل در مرحله ثمربخشی است ولی بهتر است این پروژه ریلی به شمال استان متصل شود.

وی اضافه کرد: بر این باورم با تلاش و پیگیری مستمر مسئولان و مدیران راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد می‌تواند زودتر از راه آهن رشت به آستارا به بهره‌برداری برسد به شرط آن که تلاش و پیگیری‌ها مستمر باشد.

بدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: احداث بزرگراه‌ها و اتصال استان به سایر مراکز استان‌ها و اردبیل به سایر شهرها نیز با تخصیص اعتبارات و منابع ملی در حال انجام است و در کنار آن توسعه فرودگاه و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در این بخش خود مبین تلاش و کوششی جدی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با ابراز خرسندی از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی در راه‌اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی در اردبیل تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد تا اهالی استان که به حق مستحق توسعه همه‌جانبه هستند از مزایای این مجموعه صنعتی استفاده کنند.