مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:
روابط عمومی‌ها یاری‌گر کمیته امداد استان اردبیل در دستگیری از فقرا هستند
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی دارای ظرفیت گسترده‌ای هستند که با بهره‌گیری از آن می‌توان شاهد رفع فقر و کمک به توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین دشتی با اشاره در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که با حضور رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مالک عزیزی، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل دفتر استاندار، روسای روابط عمومی‌ فرمانداری‌ها و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت: روابط عمومی‌ها یاری‌گر این نهاد در محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت هستند که با یاری آنها خواهیم توانست در ایجاد اشتغال برای محرومان جامعه نیز گام‌های موثری برداریم.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر است، بیان کرد: تلاش داریم فرایند توانمندی خانواده‌های نیازمند را تسهیل کنیم تا آنها به سادگی بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.
دشتی با بیان اینکه ۴۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند، افزود: بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت را سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که قادر به انجام کار نیستند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه به منظور توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته است، گفت: نیازمند همیاری گسترده‌تر دستگاه‌های اجرایی به خصوص بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی‌ها هستیم تا با اهتمام هر چه بیشتر بتوانیم مسیر خودکفایی آنها را هموار کنیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» در حال برگزاری است، اعلام کرد: امیدواریم با یاری خیران استان بتوانیم موجب شادکامی اقشار آسیب‌پذیر در آستانه سال نو شویم.
دشتی با اشاره به اینکه کمیته امداد با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی علاوه بر شفاف‌سازی به دنبال ایجاد اعتماد عمومی در بین آحاد مختلف مردم است، بیان کرد: بهره‌گیری از روش‌های جدید، موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا شده و نیکوکاران به سادگی می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار محرومان قرار دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بهره‌گیری از کیوآر کد صدقات یکی از روش‌های این نهاد در جمع‌آوری صدقات مردمی است، گفت: برای هر یک از ادارات‌کل در سطح استان کیوآر کد اختصاصی تهیه شد و در اختیار روابط عمومی‌ها قرار گرفت تا به شکلی ساده بتوانند صدقات خود را پرداخت کنند.
وی با اعلام اینکه خیران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را در آستانه عید نوروز به دست خانوار بی‌بضاعت برسانند، بیان کرد: مردم نیک‌اندیش استان از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل نیز می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار فقرا و محرومان جامعه قرار دهند.
در ادامه این نشست، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه باید روحیه نوعدوستی و یاری‌رسانی به فقرا و نیازمندان تقویت شود، گفت: کمیته امداد با ترویج فرهنگ «احسان و نیکوکاری» توانسته است در این زمینه به خوبی عمل کند که تحقق این امر نیازمند همکاری یکایک افراد جامعه است.
وی بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی‌ها را در ترویج این فرهنگ حسنه بسیار موثر توصیف کرد و افزود: همیاری و همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته نیازمندان شده و آنها را در مسیر توانمندسازی قرار دهد.
قاسمیان با اشاره به اینکه تقویت مشاغل خانگی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل مددجویان باشد، بیان کرد: باید هماهنگی بیشتری در توسعه مشاغل خانگی ایجاد شود تا خانوار تحت حمایت به سادگی بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه باید آموزش‌های لازم در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان ارائه شود، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی و سازمان فنی‌حرفه‌ای خواهیم توانست شاهد به این مهم دست یابیم.