مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی ،نزدیکی به گردنه زیبای حیران و همچنین قابلیت بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود. به گزارش از تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی/محمود قلی زاده  در حاشیه غرس نهال در شهرستان […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی ،نزدیکی به گردنه زیبای حیران و همچنین قابلیت بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود.

به گزارش از تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی/محمود قلی زاده  در حاشیه غرس نهال در شهرستان نمین با اعلام این خبر  گفت :براساس برنامه‌ریزی در کنار تولید نهال و بذر تلاش بر این است اصلاح و احیای جنگل فندقلو در مساحت ۲۴ هکتار انجام شود.

وی با اشاره به ثبت ملی جنگل فندقلو افزود:بخشی از این جنگل در محدوده گیلان و بخشی هم در محدوده استان اردبیل است که سالانه شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه گردشگری هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفاظت از جنگل و مرتع را در استان یادآور شد و گفت: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۲ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

قلی زاده با اشاره به توسعه زراعت چوب در استان گفت:برای توسعه زراعت چوب تفاهم نامه‌ای با شرکت آرتاپان انجام شده که از جمله اهداف این طرح علاوه بر کاشت نهال و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، تامین چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال در استان می باشد.

وی درباره قاچاق الوار و فعالیت کوره‌های زغال در استان گفت:قاچاق الوار و چوب نسبت به سال های گذشته در استان کاهش داشته و یگان حفاظت با پایش دقیق عرصه‌های مختلف جنگلی سعی می‌کند جلوی قاچاق را بگیرد