سید فردین صفوی مدیرعامل شرکت عسل باران باغرو با برند «مهرنوش» گفت: تلاشمان در سال های اخیر براین بودکه روی برند »مهرنوش«کارکرده وآن را به یک برندمعتبردر تولید و بسته بندی عسل تبدیل کرده و عرضه نماییم، فاز اول فروشگاه عرضه مستقیم عسل مهرنوش افتتاح شد و فاز های بعدی که قرار است به صورت […]

سید فردین صفوی مدیرعامل شرکت عسل باران باغرو با برند «مهرنوش» گفت: تلاشمان در سال های اخیر براین بودکه روی برند »مهرنوش«کارکرده وآن را به یک برندمعتبردر تولید و بسته بندی عسل تبدیل کرده و عرضه نماییم، فاز اول فروشگاه عرضه مستقیم عسل مهرنوش افتتاح شد و فاز های بعدی که قرار است به صورت موزه عسل باشد تا پایان سال افتتاح و به بهرداری خواهدرسید

عسل طبیعی از قدیم الایام تاکنون در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است، درحالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای رشد میکروب ها باشد، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آن ها نیز به مرور از بین میرود؛ زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است. در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

خواص دارویی عسل ((Honey

در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود. مزمزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است.

عسل ضد آسم است

عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکوباکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.

عسل در درمان آب مروارید (کاتاراکت) مفید است

عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است.سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاستسنگ های کلیه و مثانه را از بین برد؛ برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل نمایند.

برای رفع کم اشتهایی مفید است و جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.

عسل، گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را میپوشاند و پوست را لطیف می کند.

طبق بعضی از منابع علمی عسل طبیعی در بهبود بیماری های قلبی و گوارشی و… کمک کرده و یک غذای مفید برایکودکان دو سال به بالا به حساب می آید که در رشد آنها تأثیر به سزایی دارد، همچنین مصرف آن در کودکان و کهنسالان به علت هضم و جذب سریع حائز اهمیت است. عسل طبیعی به علت جذب سریع در داخل دستگاه گوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی کندو وجود اسیدهای آزاد در آن سبب جذب مواد چربی شده و کمبود آهن را جبران می کند.

استفاده از آن به عنوان منبع انرژی در ورزش هایی چون: فوتبال، شنا، دو، کشتی و دوچرخه سواری بسیار معمول است. دانشمندان معتقدند که عسل طبیعی به علت داشتن قند زیاد و مواد معدنی و همچنین خاصیت باکتری کشی قوی برای پوشش محل جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. آنها همچنین گزارش کرده اند که عسل طبیعی برای معالجه زخم های سطحی، زخم معده و برای ساختن بسیاری از داروها خصوصاً شربت سینه به کار می رود.

 

سید فردین صفوی مدیرعامل شرکت عسل باران باغرو با برند »مهرنوش«در سال های متوالی رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات بوده و خدمات ارزنده و ماندگاری در عرصه تولید عسل به اثبات رسانده است.وبه همت وتلاش خود و پرسنل زحمت کش آن حوزه با تأسیس شرکت عسل باران باغرو وارد عرصه بازار عسل گردیده وتولیدات تجاری راازنگاه سنتی خارج نموده است وبه حول وقوه الهی موزه زنبورداری نزدیک عید به بهره رداری خواهد رسید

سید فردین صفوی در این مراسم اظهار داشت: در ابتدا مبادرت به پرورش عسل و خرید وفروش عمده عسل نموده ونهایتاً در سال ۱۳۹۱شرکت عسل باران باغرو با مدیر عاملی بنده با شماره ثبت ۹۹۲۲ وبا اشتغالزایی مستقیم ۱۱نفر از افراد مجرب وتحصیل کرده تأسیس وشروع به فعالیت کرد.در بدو امر برنامه کاری شرکت تأمین نیاز کارخانجات بسته بندی عسل و لبنیات وداروسازی بوده که اخیراً با اخذ پروانه بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی و مجوزات لازم از سازمان غذا ودارو،اداره استاندارد ملی،سازمان دامپزشکی و HACCPو ISO9901-2000 و حلال جهانی مبادرت به بسته بندی عسل در وزن های مختلف و شکل های متفاوت و متمایز وبا گریدبندی عسل نموده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

صفوی مدیر عامل محترم عسل مهرنوش اظهار داست: شرکت عسل باران باغرو با برند »عسل مهرنوش«یکی از واحدهای تولیدی و شرکت هایی است که نگاه به عسل وبازار آن را از نگاه سنتی به سوی مدرنسازی تبدیل کرده و به سمت عرضه و بازاریابی سوق داده است و این امر سبب شد تا این شرکت در سال ۹۸موفق به کسب نشان وعنوان »واحد برگزیده «استان شده و این عنوان را به نام خود ثبت نماید..

وی درادامه سخنان خودگفت:عسل یک محصول کیفی است وبایدکیفیت گریدبندی ودرجه بندی درآن مهمترین بحث مطرح شود و نمی توان تولیدات فعلی رادریک چشم ویک مرحله ارزیابی نمود.پس بایدبایک نگاه ودیدعلمی و دقیق به کیفی سازی توجه داشته وبا درجه بندی مدرن محصولی بهترو باارزش تر تولیدوباقیمت مناسب عرضه نمود. یکی ازاهداف اساسی در فعالیت شرکت، توسعه و تقویت بحث «برندیگ» است وتلاشمان در سال های اخیر براین بودکه روی برند »مهرنوش«کارکرده وآن را به یک برندمعتبردر تولید و بسته بندی عسل تبدیل کرده و عرضه نماییم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت عسل باران باغرو موفق به صادرات عسل به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس گردیده و با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و با اخذ نماد الکترونیکی وبا انعقاد قرارداد با شرکت پست زمینه خریدی آسان را برای تمامی هموطنان عزیز در سراسر کشور فراهم

نموده است.این شرکت با ارائه عسل مرغوب،استاندارد و طبیعی ضمن جلب رضایت مصرف کنندگان وفراهم نمودن سلامت غذایی، مشتری مداری وایجاد انگیزه واشتیاق برای مصرف عسل را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.در این واحد بسته بندی در فاز اول برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده و در فازهای بعدی به دو برابر افزایش می یابد.

به گفته سرمایه گذار این واحد، عمده عسل بسته بندی شده در استان تولید می شود و درصورت کمبود از استان های کردستان، آذربایجان غربی تأمین خواهد شد.دور محوطه این واحد رینگ پیاده روی احداث شده و قرار است نمایشگاه دایمی عسل و محصولات زنبور عسل در این مجموعه راه اندازی شودو بازار هدف این واحد بیشتر کشورهای عربی و صادرات عمده به کشورهای عراق، کویت، امارات و افغانستان خواهد بود.

 

با شناسایی نقاط ضعف وقوت می توانیم در رسیدن به اهداف قدم های مؤثری یرداریم

فرماندار نمین نیز در ادامه مراسم طی سخنانی اظهار داشت:جای بسی افتخار است که اکنون شاهد بهره برداری فروشگاه عرضه مستقیم عسل از کارخانه مهرنوش عسل هستیم وهمزمان با دهه مبارک فجر وافتتاح فاز جدید این کارخانه شاهد افتتاح پروژه های عمرانی با اعتبار بالغ بر ۲۰میلیارد تومان با حمایت از تولیدکنندگان و فارغ التحصیلان و اشتغال جوانان این منطقه خواهیم بود و طرح های پیشخوان عمرانی این شهرستان با اعتبار ۵هزار میلیارد تومان در قالب ۹هزارنفر در سطح شهرستان با سرعت ۴۰% در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموعه این شهرستان برای اشتغال جوانان به بهره برداری خواهد رسید.

طیب امینی در پایان افزود: این سند افق توسعه در همه بخش ها و مجموعه ها تعیین شده وقطعاً با در نظر گرفتن نقاط ضعف وقوت می توانیم در رسیدن به اهداف مورد نظر قدم های مؤثری برداشته وشایسته عمل کنیم.