مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل: پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی است مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت : پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی ااست ابراهیم قلی‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران  با اعلام این خبرافزود: عدم تعیین تکلیف دستگاه‌های […]

 

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل:

پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت : پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی ااست

ابراهیم قلی‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران  با اعلام این خبرافزود: عدم تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان تا این زمان  موجب غیرفعال شدن آنها خواهد شد و مودیان باید به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی مراجعه و تکلیف کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشخص کنند.

افزایش ۱۱ درصدی وصول مالیات در اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال۱۱ درصد افزایش وصول مالیاتی در استان اردبیل را شاهد هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل  با بیان اینکه  ۸۹ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود،  اظهار کرد: در سال‌جاری ۹۴۰ میلیارد تومان منابع مالیاتی در استان وصول شده که این رقم به نسبت سهمیه تعریف شده برای استان اردبیل که ۸۲۴ میلیارد تومان بوده، ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:۲۰ درصد وصولی مربوط به اشخاص حقوق غیر دولتی ،۲۳ درصد مربوط به حقوق کارکنان ، ۹درصد مربوط به مالیات مشاغل و ۳۳ درصد مربوط به مالیاتت غیر مستقیم می باشد بطوریکه ۳۴ صدم کل وصولی کشور مربوط به استان اردبیل است.

ابراهیم قلی‌زاده با اشاره به اینکه ۲هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در این استان وجود دارد که وصول آن به صورت جدی پیگیری می‌شود، افزود: از سال ۸۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در استان وجود داشت که ۸۰ درصد آن مربوط به کارت‌های بازرگانی و جرایم مربوطه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با ارائه آماری از عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: با همکاری رسانه‌ها ما در بحث فرهنگسازی مالیاتی و نهادینه کردن این امر ارزشمند موفق عمل کردیم به طوری که بخش عمده‌ای از مؤدیان با میل و رغبت در طول سال با ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی نسبت به پرداخت آن پیشقدم هستند.

قلیزاده پرداخت مالیات را تنها تأمین‌کننده منابع مالی دولت، تثبیت اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی برشمرد و افزود: در برنامه سالانه و ۵ ساله کشور ضرایب نرخ مالیاتی و همچنین رویکردها در بحث دریافت مالیات به صورت مشخص مورد توجه است و ما آمارهای وصولی امور مالیاتی را به شکل مطلوب و مناسب شاهد هستیم

وی با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی افزود: این طرح از مواردی است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده و  به شفاف‌سازی مالیاتی کمک می‌کند.

قلی‌زاده با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی شفاف‌سازی وصول درآمدهای مالیاتی با اجرای طرح مالیات هوشمند است، افزود: با اجرای عدالت مالیاتی و تشویق مودیان به طرح خود اظهاری مالیاتی و تمکین در پرداخت به موقع مالیات شاهد ارتقای نظام سلامت اداری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه سال‌جاری، ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری جهت عمران و آبادانی پرداخت شده، افزود: سال گذشته، ۷۲ میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌ها پرداخت شده که این میزان در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه اردبیل در وصول مالیات رتبه ۲۰ کشوری قرار دارد، افزود: این استان در بحث وصول مالیاتی در بین ۴۲ اداره کل مالیاتی در جایگاه ۲۰ قرار گرفته است.

قلیزاده تصریح کرد: ما با فرار مالیاتی در سطح استان روبه‌رو نیستیم اما اجتناب مالیاتی و تعلل در این زمینه یکی از آفت‌هاست که به معنای واقعی گرفتاری‌ها را چندین برابر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌جاری یکی از برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی و تمکین داوطلبانه در این زمینه بوده که ما موفق شدیم در سال‌جاری ۴۷ هزار اظهارنامه مشاغل را دریافت کنیم که برای ۳۴ هزار اظهارنامه بدون رسیدگی حکم قطعی صادر و به مؤدیان برگه‌های مالیاتی ابلاغ شده است.

قلیزاده به برون‌سپاری نقل و انتقالات اشاره کرد و ادامه داد: ۹۹ درصد نقل و انتقالات در دفاتر اسناد رسمی بدون مراجعه به امور مالیاتی و از طریق پرداخت درگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.
وی به صدور اوراق مالیاتی به شکل الکترونیکی و از طریق سیستم نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: مؤدیان بعد از مشاهده و رویت اوراق مالیاتی سعی دارند تا تعیین تکلیف آن را انجام دهند.

قلیزاده این رقم را در ۱۰ ماهه سال گذشته ۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۲۸ میلیارد تومان افزایش تسهیم مالیات بر ارزش افزوده را در سال‌جاری شاهد هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: شاخص مالیات‌ستانی در مقایسه با نرخ تولید ناخالص داخلی مشخص می‌شود که این نرخ در استان اردبیل کمتر از ۱٫۶۹ درصد است.

ابراهیم قلیزاده در پایان نشست خبری خود  از رسانه ها خواست فرهنگ پرداخت بموقع مالیات را در بین مودیان مالیاتی ترویج دهند.