مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه ۲ میلیارد ریالی مبل‌ساز متخلف در اردبیل خبر داد.

تایماز نیوز | علی رحیمی‌آذر افزود: با شکایت شاکی خصوصی پرونده یک واحد صنفی تولید کننده مبل پیرامون تخلف به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

وی گفت: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و متهم علاوه بر پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت به شاکی به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

رحیمی آذر اظهار کرد: با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

رحیمی‌آذر پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی، عرضه کالا خارج از شبکه توزیع و یا هر گونه تخلف اقتصادی واحدهای صنفی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat۱۳۵ اطلاع دهند.ایرنا