مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: مرحله استانی جشنواره ملی «سرود آفرینش» کانون پرورش فکری ۲۶ بهمن ماه در رشت برگزار ‌می‌شود. 

 

تایماز نیوز به نقل از گیل فام / سید ‌جلیل میرعظیمی، با اعلام این خبر اظهار ‌کرد: این آیین با شرکت ۱۰ گروه راه‌یافته به بخش پایانی دومین جشنواره ملی «سرود آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار ‌می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان همچنین در ارتباط با استقبال گروه‌های کانونی و آزاد از این جشنواره سخن گفت و افزود: پس از انتشار فراخوان این رویداد هنری، ۶۰ سرود از گروه‌های کانونی، آزاد و فراگیر(بخش غیر رقابتی ویژه مخاطبان با نیازهای خاص) در سامانه جشنواره بارگذاری شده است.

وی در ادامه به تعداد و فرآیند ارزیابی آثار ارسالی اشاره و عنوان کرد: در این میان، آثار ۴۵ گروه سرود آزاد، ۱۴ گروه سرود کانونی و دو سرود گروه فراگیر (ویژه شرکت‌کنندگان با نیازهای خاص) مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و گروه‌های حاضر در مرحله استانی جشنواره «سرود آفرینش» معرفی شد.

میرعظیمی ادامه داد: طی این مرحله که روز پنجشنبه، ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت می‌گیرد، ۱۰ گروه سرود به هنرنمایی می‌پردازند و در این میان، یک گروه کانونی و یک گروه آزاد، به مرحله پایانی این جشنواره راه خواهند ‌یافت.

وی با اشاره به محورهای موضوعی و اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی «سرود آفرینش» با عنوان «نغمه‌های روشن فردا»، خاطرنشان کرد: سرزمین من(ایران، وطن، پرچم و…)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران(شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد از جمله این محورهاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای هنری نسل کودک و نوجوان، افزایش گستره فعالیت‌های هنری و ترویج سرود به عنوان یک هنر انقلابی و تقویت روحیه هم‌گرایی و کارگروهی، از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: مهارت‌افزایی، بهره‌گیری از ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و همچنین، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این هنر، از دیگر اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی «سرود آفرینش» کانون است.

وی از همراهی دستگاه‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان گیلان در فرآیند برگزاری این جشنواره قدردانی و از تمامی مسئولان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به هر پویای سرود، برای شرکت در آیین پایانی مرحله استانی این رویداد هنری دعوت کرد.

ایسنا