مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل اعلام کرد: اجرای سه خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل به زودی آغاز می شود / افزایش تعداد خوشه های صنعتی استان به شش خوشه صنعتی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم خوشه های کسب و کار در توسعه صنعت و افزایش صادرات، […]

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل اعلام کرد:
اجرای سه خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل به زودی آغاز می شود / افزایش تعداد خوشه های صنعتی استان به شش خوشه صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم خوشه های کسب و کار در توسعه صنعت و افزایش صادرات، از اجرای سه خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل، محمد اهلی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین تولید کنندگان و دستگاه های اجرایی، تاکنون توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده و فرآیند توسعه سه خوشه صنعتی جدید شامل؛ صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی به زودی آغاز به کار خواهد نمود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از انجام خوشه های كسب و كار، تقويت ارتباط، شبكه سازي و همكاري اعضاي خوشه با یکدیگر است، تصریح کرد: اجرای این خوشه های صنعتی، باعث بهره مندي هرچه بیشتر صنایع از خدمات يكديگر شده و حمايت از شكل گيري و توسعه ارائه دهندگان خدمات این كسب و كارها را تسهیل خواهد نمود.
وی انتخاب این سه خوشه جدید را بر اساس مطالعات و نیازسنجی های انجام شده برشمرد و افزود: از دو سال گذشته مطالعات امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل آغاز شد که با توجه به گسترش فعالیت و نیازسنجی های انجام شده، سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در کنار حمایت از ایجاد و اجرای خوشه های صنعتی تلاش خواهد شد تا مقوله مهم حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جهت افزایش تولید و راندمان واحدهای تولیدی حرکت کنیم.
وی نمونه این حمایت ها را برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری نمود تا این حمایتها منجر به افزایش تولید و توسعه صنعت استان شود.