فرمانده انتظامی استان اردبیل با اعلام خبر فوق گفت: کشف سرقت 94 درصد و کشف نسبت به وقوع 17 درصد افزایش یافته است.

تایماز نیوز| سردار جواد تقوی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار داشت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل در مقایسه با ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی به عمده سرقت‌های رخ داده در استان در بخش منزل، مغازه و اتومبیل اشاره کرد و گفت: در سرقت منازل ۴۵ درصد، منزل ۲۰ درصد و خودرو نیز ۳۰ درصد و قاپ‌زنی ۵۰ درصد کاهش وقوع سرقت را شاهد هستیم.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه هشت درصد سرقت‌ها در حوزه خودرو و در مرحله روشن بودن سویچ رخ می‌دهد، تصریح کرد: کشف سرقت ۹۴ درصد و کشف نسبت به وقوع ۱۷ درصد افزایش یافته است.
تقوی با بیان اینکه در استان اردبیل خبری از جرایم خشن وجود ندارد، افزود: در استان اردبیل نزاع و درگیری نیز در ۱۱ ماهه امسال با سه درصد کاهش روبه‌رو است.
وی به جایگاه استان اردبیل در بحث نزاع و درگیری اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل از نظر فراوانی نزاع و درگیری در جایگاه شانزدهم کشور است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سه درصد کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری را شاهد هستیم و در مجموع فوتی ها هفت نفر کاهش و مصدومان نیز ۱۹ نفر کاهش به ثبت رسیده است.
تقوی اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۰۸ نفر فوت کرده بودند که امسال این رقم به ۲۰۱ نفر کاهش یافته است.
وی از کاهش سه درصدی قتل و کشف همه قتل‌های رخ داده در استان خبر داد و بیان کرد: در ۱۲ سال اخیر پرونده قتلی در استان نداشتیم که منجر به کشف نشده باشد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در وقوع قتل از ۳۱ استان کشور رتبه بالاتر داریم و در جایگاه ۳۲ کشور ایستاده‌ایم.
تقوی در مورد کشفیات مواد محترقه نیز تصریح کرد: ۴۴ درصد کشفیات مواد محترقه افزایش یافته که در بحث کشفیات مواد محترقه پرخطر ۲۱۵ درصد رشد عملکرد پلیس را نظاره‌گر هستیم.
فرمانده انتظامی استان اردبیل از خانواده‌ها خواست تا مراقب رفتارهای هیجانی و پرخطر فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال باشند تا این روز به جای چهارشنبه‌سوری تبدیل به چهارشنبه‌سوزی نشود.