طی یک سال توانستیم بالغ بر ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات را در این بنگاه اقتصادی تولید کنیم و بخشی از این محصولات را با برند مغانه به کشورمان معرفی کرده و روانه بازارها نماییم.

کشت و صنعت مغان

 

به گزارش تایماز نیوز رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه در این بنگاه اقتصادی با توجه به روحیه جهادی و رعایت قوانین شرعی، حاکمیت تحت نظر ولایت می باشد، گفت: تلاش ما بر این است که با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری با حرکت جهادی در این بنگاه اقتصادی به صورت شبانه روز تلاش نماییم و در بحث آبیاری نوین می توانیم با سرمایه گذاری بهینه از بحران آب خارج شویم تا بویژه در تولید محصول استراتژیک گندم پیشرو باشیم.

قاسم محمدی در نشست رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اظهار داشت: طی یک سال توانستیم بالغ بر ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات را در این بنگاه اقتصادی تولید کنیم و بخشی از این محصولات را با برند مغانه به کشورمان معرفی کرده و روانه بازارها نماییم.

وی اضافه کرد: در بحث تامین غذایی و امنیت سفره مردم که یکی از اولویت‌ها و سفارشات مقام معظم رهبری در این حوزه نیز می باشد، تلاش‌مان را بیشتر از قبل خواهیم کرد.

محمدی با بیان اینکه امسال توانستیم در حوزه های مختلف به صورت جهادی و انقلابی حرکت کنیم، تصریح کرد: با همدلی بین پرسنل و مدیریت شرکت نتایج مطلوبی به دست آوردیم و این امر با برنامه ریزی های انجام گرفته در بحث تولید محقق شده و شرکت در ریل توسعه  قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور نیز در این نشست با بیان اینکه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در شرکت کشت و صنعت مغان موجود می باشد، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تولید محصولات دانش بنیان درکشورمان بایستی در بحث هوشمندسازی سیستم های آبیاری و تولید دانش بنیان در جهت اشتغال زایی قدم های اساسی در این بنگاه اقتصادی برداشته شود.

بداشتی اظهار داشت: باید تولیدی را انجام بدهیم که بتواند از خود حمایت کند یعنی قابلیت رقابت در عرصه بازارهای بین المللی را داشته و جایگاه خوبی را کسب نماید.

وی با اشاره به جنگ هیبریدی که در سطح جهان علیه کشور شروع شده است، تصریح کرد: جنگ هیبریدی یعنی جنگ چند وجهی که در این جنگ دشمن از زوایای مختلف با هجمه های خود می خواهد بر افکار عمومی صدمه وارد کند.
بداشتی اذعان داشت: دشمن در زمینه های اقتصادی، امنیتی، رسانه ای، فرهنگی، جنگ نرم و زاویه های دیگر جنگ نابرابری را علیه مملکت مان شروع کرده است که ما در حوزه اقتصاد مقاومتی باید بیشتر از قبل تلاش بکنیم.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان عطر پویا می دهد و با وجود چنین پتانسیلی نباید مشکل اساسی داشته باشیم چراکه هرجا تفکر بسیجی نقش داشته موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه این شرکت یکی از پتانسیل های بالقوه در کشور به شمار می‌رود، افزود: کشت و صنعت مغان می‌تواند در تولید محصولات ارگانیک استراتژیک و مواد غذایی حرف اول را بزند، بطوریکه در بحث گلخانه‌ای، ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و کشت و صنعت مغان به آن روی آورده و با تکمیل سیستم گلخانه ای بر تولید انواع محصولات گلخانه ای می تواند با برند مغانه، فضای فوق العاده ای را در مجاورت کشورهای همسایه خود را معرفی کند.

بداشتی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و ایجاد این فضا، شرکت می‌تواند از خام فروشی جلوگیری کند، ادامه داد: با صنایع تبدیلی می توان به سوددهی کلانی دست یافت که در این حوزه نیز ما می توانیم کمک حال این شرکت باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان پارسآباد نیز در این نشست، ضمن قدردانی از مدیریت شرکت های مغان و پارس گفت: خدا را شاکریم که این دو شرکت عظیم در منطقه مغان برای ثبات و آرامش خانواده‌ها قدم های مثبتی را در تولید محصولات زراعی، دامی، باغی و صنایع غذایی برداشته اند.

سرهنگ پیرجاهد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان پارسآباد یکی از مناطق مهاجرت پذیر است، می بایست در بحث فروش محصولات خام کمی تعدیل بکنیم و با ایجاد فرصت های خوب در صنایع تبدیلی از خام فروشی جلوگیری بعمل آوریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم با حرکت به سمت صنایع و تولید محصولات متنوع از این مواد اولیه در دو شرکت و سایر شرکت های منطقه، اقدامات صحیحی برای افزایش فرصت های شغلی زیادی فراهم آید.