مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در هفت ماهه امسال ۴۴ درصد برنامه‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل تحقق یافته است.

به گزارش تایماز نیوز، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه اشتغال کمیته امداد در اردبیل اظهار کرد: امسال کمیته امداد استان اردبیل متعهد شده تا فرصت اشتغال برای هشت هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کند که گام‌های اساسی در این حوزه برداشته شده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف، قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و منابع بانکی پرداخت شود که بخشی از این منابع از محل تبصره ۱۶، ۱۸ و منابع داخلی کمیته امداد تاکنون پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۴۴ درصد برنامه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل تحقق یافته است، گفت: در این مدت برای سه هزار و ۸۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده و ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کارآفرینی پرداخت شده است.

حسین‌نژاد حمایت از کارآفرینان را با پرداخت تسهیلات و کمک به پرداخت حق بیمه مددجویان یادآور شد و افزود: به ازای هر اشتغال و جذب نیروی کار، تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره چهار درصد در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال هفت میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت شده تا ۱۹ نفر از کارآفرینان بتوانند برای ۵۲ نفر نیروی کار فرصت اشتغال ایجاد کنند.

حسین‌نژاد اضافه کرد: اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد در کنار تأمین سرپناه، ایجاد اشتغال و تأمین درآمد پایدار است که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل مطلوب و مناسب در حال انجام است.

وی بیان کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند تا با ایجاد اشتغال پایدار به تقویت نظام خانواده در جمعیت تحت پوشش این نهاد انقلابی کمک کند که قطعاً در این زمینه تا آخر سال تعهدات اشتغال در این نهاد تحققی صد درصدی پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: برای نیمه دوم سال پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری و از طریق بانک‌های عامل در حال انجام است و امیدواریم با کمک و مساعدت بانک‌های عامل، پرداختی‌های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

اشتغال کمیته امداد