برنامه ریزی لازم برای حضور ورزشکاران شهرستان نیر در عرصه های ملی و بین المللی به عمل آید سرپرست فرمانداری نیر گفت: ورزش شهرستان نیر، با توجه به ظرفیت و سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده، از زمینه‌های بسیار خوبی برای رشد و تعالی برخورار است و با برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب، می‌توان شاهد […]

برنامه ریزی لازم برای حضور ورزشکاران شهرستان نیر در عرصه های ملی و بین المللی به عمل آید

سرپرست فرمانداری نیر گفت: ورزش شهرستان نیر، با توجه به ظرفیت و سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده، از زمینه‌های بسیار خوبی برای رشد و تعالی برخورار است و با برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب، می‌توان شاهد حضور پر رنگ و درخشش بیشتر ورزشکاران شهرستان و استان در عرصه رقابت‌های ملی و بین‌المللی بود.

شهرام محمدی در دیدار با مدیر ورزش وجوانان این شهرستان اظهار کرد: ورزش هیچگاه محدود به زمان و مکان نبوده و باید شرایطی فراهم شود تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش، این مهم به عنوان یک اصل و نیاز اساسی، مورد اهتمام همه خانواده ها و تک تک اقشار جامعه، قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان نیر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در حوزه ورزش دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان زمینه‌ساز ارتقای ورزش قهرمانی در این شهرستان شد.

محمدی ظرفیت‌های موجود شهرستان نیر را قابل سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران به این حوزه باید توسط متولیان امر انجام شود چرا که با وجود ظرفیت‌های این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی در صورت بهره‌گیری درست از این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد توسعه ورزش شهرستان بود.

وی گفت: توسعه فعالیت‌های ورزشی و جذب جوانان به میادین ورزشی یکی از مهمترین اقدامات برای مقابله با هجمه‌های دشمنان است و همه باید در این مسیر تلاش کنیم چرا که ورزش می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند به نوجوانان و جوانان کمک کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر هم در این دیدار گفت: بیش از ۵۰۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته و تحت پوشش بیمه در رشته‌های مختلف ورزشی در این شهرستان فعال هستند.

علی آقازاده نیری همچنین از سازماندهی ۲۷ هیات ورزشی در این شهرستان خبرداد و افزود: از این تعداد۶ هیات تاکنون اقدام به دریافت کدشناسایی شده و ۱۴ هیات نیز فعال هستند.

وی نبود خوابگاه، کمبود تجهیزات ورزشی و نیز کمبود داوران و مربیان متخصص در بسیاری از رشته‌های ورزشی را از مشکلات پیش روی توسعه ورزش نیر دانست و بیان کرد: احداث خوابگاه ورزشی از مهمترین اقدامات برای توسعه و  پیشرفت ورزش استان است که می‌تواند ورزش شهرستان نیر را نیز توسعه و تعالی بخشد.

آقازاده تشریح کرد: احداث خوابگاه ورزشی در مجموعه ورزشی برادران شهید صوابی در شهر نیر از اولویت‌های مهم کاری اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر است.

وی بیان کرد: برای احداث این خوابگاه ورزشی به اعتبارات ملی و استانی نیاز است و باید تلاش‌ها و اقدامات لازم برای اجرای هر چه سریع‌تر آن انجام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر  اظهار کرد: با راه اندازی این خوابگاه ورزشی در نیر  می‌توان شاهد جهش قابل توجهی در پیشرفت ورزش شهرستان نیر بود.

وی افزود: پس از تکمیل و احداث این خوابگاه ورزشی می‌توان اردو و رقابت‌های تیم‌های مهم ورزشی کشور را در شهرستان نیر میزبانی کرد.

آقازاده در مورد سرانه ورزشی شهرستان نیر بیان کرد: سرانه ورزشی این شهرستان در قسمت روباز ۹۲/۱ و در سرپوشیده ۳۰سانتی متر و در مجموع ۲۲/۲ متر مربع بوده که در نوع خود در سطح کشور از سرانه بالایی برخوردار است.

وی همچنین حضور سه قهرمان کشوری و ملی در شهرستان نیر و عضویت یک نفر در تیم ملی شمشیربازی را بیانگر تقویت و توسعه پایه‌های ورزش در این شهرستان دانست.