سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: این ۲۷ پروژه در قالب ۵۹ کلاس درس، سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی و نمازخانه با هزینه ۹۱۳ میلیارد افتتاح می شود.

به گزارش تایماز نیوز ، در حاشیه این مراسم که بصورت همزمان در سراسر کشور انجام می شد، سید احد شیرین نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل به خبرنگار صدا و سیما گفت: همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی ریاست محترم جمهور در استان اردبیل نیز تعداد ۲۷ پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی در قالب ۵۹ کلاس درس ، با زیربنای ۹ هزار و ۶۴۱ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل افزود: در این سال ، استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۱۴۱ فضای آموزشی با ۴۳۳ کلاس درس با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال انجام شده است همچنین محوطه ۷۶ مدرسه با متراژ ۹۳ هزار و ۷۳ متر مربع و با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال آسفالت ریزی شده است.

وی ادامه داد:  سرویس بهداشتی ۳۷ مدرسه با ۸۸ چشمه و با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال احداث گردیده و پشت بام ۲۴۰ مدرسه با متراژیکصد و پنج هزار متر مربع با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال ایزوگام شده است که بطور کلی یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال برای همه موارد ذکر شده هزینه گردیده است.

شیرین نژاد در مورد پروژه ۶ کلاسه برکت حضرت سکینه (س) روستای سوها گفت: این مدرسه بصورت مشارکتی توسط بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل با زیربنای ۷۷۲ متر مربع و هزینه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال احداث گردیده است.

وی افزود: علاوه بر این پروژه ها، احداث ۳۵ پروژه در قالب ۹۰ کلاس نیز با مشارکت بنیاد برکت در قالب طرح شهید پناهی (حذف مدارس کانکسی) و پروژه های خیری در دهه فجر سال ۱۴۰۱ آغاز می شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل ،