شیرین نژاد سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در نشست هم‌اندیشی درخصوص پروژه‌های خیرین مدرسه ساز که با حضور رئیس مجمع خیر مدرسه ساز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، مدیر آموزش و پروش ناحیه ۱ شهرستان اردبیل برگزار شد، گفت: ۵۰ مدرسه خیری در قالب ۱۴۷کلاس درس با زیربنای ۱۰ هزار و ۲۴۷مترمربع در دست اجرا است که تا مهر ماه سال جاری ۲۴ مدرسه از این مدارس آماده تحویل می‌شود.
به گزارش تایماز نیوز/  مهندس شیرین نژاد بیان کرد: در ماه اخیر می‌توان اقدامات نوسازی مدارس در خصوص آماده‌سازی فضا‌های امتحانی را جز بهترین عملکرد در بین سایر استان‌ها در سطح کشور دانست که با خرید ۶۰ چاپگر و ۸ اسکنر حرفه‌ای مدارس سطح استان تجهیز شد.

همچنین سرپرست اداره کل نوسازی افزود: ۸۰ دوربین مدار بسته تهیه شده است و بعد هماهنگی‌های لازم با آموزش و پروش استان اردبیل، مدارس اعلامی به دوربین‌های مدار بسته تجهیز می‌شوند. در این بین مدرسه حیات طیبه نیز به طور کامل و با بهترین امکانات لازمه مجهز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان نوسازی مدارس کشور، برای مدارس سنگی، تکمیل مدارس و برچیدن مدارس کانکسی مجموعاً  ۸۰۰  میلیارد ریال خارج از اعتبارات کشوری تخصیص شده است؛ همچنین در آینده نزدیک یک مدرسه ۱۲ کلاسه برای ناحیه یک و یک مدرسه ۶ کلاسه برای ناحیه دو شهرستان اردبیل از اعتبارات حوزه ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور احداث خواهد شد.

شیرین نژاد در ادامه به ارائه آمار پروژه‌های خیرین پرداخت و گفت: از سال ۹۷ تا به امروز ۱۰۴ پروژه خیری شروع شده است که در این بین ۵۴ پروژه در قالب ۲۳۹ کلاس درس با زیربنای ۱۶۵۳۷متر مربع خاتمه یافته و به بهره برداری رسیده است.

سرپرست نوسازی در خصوص میانگین فضای آموزشی افزود: در سطح استان اردبیل، ۴ شهرستان اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و اصلاندوز از نظر نرخ میانگین فضای آموزشی زیر میانگین استانی و کشوری هستند. همچنین شهرستان اصلاندوز از نظر سرانه فضای آموزشی با سرانه زیر ۲ مترمربع طبق دسته بندی مناطق، جزء مناطق با وضعیت سیاه محسوب می‌شود.

این مقام مسئول خبر داد: در این شهرستان یک مدرسه ۶ کلاسه خیری و یک مدرسه ۱۲ کلاسه از محل اعتبارات ملی شروع خواهد شد.

در آخر وی درخصوص مدرسه پرفسور خدابخش خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های مشکلات این مدرسه در جهت تسریع در تحویل آن، آسفالت‌ریزی جلو مدرسه انجام شده است و همچنین نقشه و برآورد محوطه‌سازی و سرویس بهداشتی این مدرسه آماده و در مرحله واگذاری به پیمانکار می‌باشد.

در این نشست قرآن‌نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل پیشنهاد کرد: جلسه ماهیانه جهت تجلیل از خیرین مدرسه ساز انجام شود، تا فرصتی برای ایجاد انگیزه برای ساخت مدارس جدید و همچنین جذب خیرین بیشتر شود

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل